V Fiatovem testnem središču v Baloccu danes poteka tiskovna konferenca, na kateri koncern FCA predstavlja načrte do leta 2022, hkrati pa, kot je poudaril direktor koncerna Sergio Marchionne, sporoča, da jim bo v proračunski bilanci leto končno uspelo ustvariti pozitivne številke.
Kot je v uvodnem govoru poudaril Marchionne, je bil Fiat, ko je poleti 2004 prevzel njegovo vodenje, po smrti dotedanjega predsednika Umberta Agnellija v enem od svojih najtemnejših obdobij in skoraj pred propadom, enako pa je leta 2009 veljalo za Chrysler. Čeprav Marchionne pravi, da še ni razloga za samohvalo, je danes stanje seveda povsem drugačno in koncern FCA z optimizmom zre v novo petletko, v kateri bi rad precej okrepil svoj položaj v avtomobilskem svetu, v katerem bodo pomembno vlogo igrale predvsem znamke Jeep, Maserati in Alfa Romeo, stavijo pa tudi na elektrifikacijo in avtonomno vožnjo.
Razredni zasuk navzgor
Kot se je poročalo že pred tem, bo koncern FCA svojo prihodnost zasnoval predvsem na svojih prestižnejših znamkah, manj pa na svoji osnovni ponudbi iz znamk Fiat in Chrysler. V praksi to pomeni, da bodo v ZDA in na Kitajskem nehali prodajati avtomobile znamke Fiat, Chrysler bodo omejili zgolj na ZDA, v Italiji pa bodo tudi ustavili proizvodnjo avtomobilov za množični trg in jo preusmerili v tovarne s cenejšo delovno silo, kakršna je poljska tovarna v Tichyju. Žrtev reforme bo tudi nekaj modelov, med katerimi gotovo izstopata Fiat Punto in Alfa Romeo MiTo. Čeprav so se je do zdaj lotevali zelo previdno, se bodo v naslednjih letih močneje posvetili tudi elektrifikaciji svojih modelov, saj bo, kot je poudaril Marchionne, v skladu s pričakovanji do leta 2025 manj kot polovica prodanih avtomobilov imelo zgolj motorje na notranje zgorevanje.
Jeep, katerega prodaja je s 730 tisoč avtomobilov leta 2013 v zadnjih petih letih zrasla na 1,9 milijona, bi rad do leta 2022 obvladal dvanajstino svetovnega trga športnih terencev, kar bi v praksi pomenilo podvojitev njegove proizvodnje na 3,3 milijona vozil. Do leta 2022 načrtujejo predstavitev novih Renegada, Cherokeeja in Grand Cherokeeja in uvedbo povsem novih modelov v segmentih A, D, E in F. Novi križanec segmenta A naj bi si osnovo delil s Fiatom Pando, z novincem segmenta F pa bodo obudili ime Wagoneer/Grand Wagoneer. Do leta 2022 načrtujejo tudi uvedbo desetih priključnohibridnih in štirih baterijskih električnih modelov.
Obuditev starih imen: GTV in 8C
Alfa Romeo bo prodajo do leta 2022 predvidoma dvignila na 400 tisoč enot (z letošnjih 170 tisoč), k čemur bo pripomoglo tudi sedem novih ali prenovljenih modelov. Med njimi lahko izpostavimo predvsem športna modela, ki obujata sloviti imeni iz zgodovine, GTV in 8C, a bodo k povečanju prodaje gotovo pripomogli tudi prenovljeni Giulietta, Giulia in Stelvio. Slednja bosta dobila tudi različici s podaljšano medosno razdaljo. Stelviu se bosta pridružila križanca v razredih pod in nad njim. Žal se, kot rečeno, skupaj s Fiatom Puntom poslavlja tudi Alfa MiTo. Tako kot Jeep bo tudi Alfa Romeo deležna korenite elektrifikacije, ki bo obsegla šest priključnih hibridov.
Maserati, ki je z vsega šest tisoč leta 2012 do leta 2017 napredoval na 50 tisoč prodanih avtomobilov, bo na tarčo v naslednji petletki vzel predvsem Teslo, saj bo kmalu predstavil svoj prvi električni športni avtomobil. Maserati Alfieri, kot se bo imenoval novinec, ki bo na voljo kot kupe in kabriolet, bo presegel največjo hitrost 300 kilometrov na uro in v dveh sekundah pospešil do 100 kilometrov na uro. Maserati do leta 2022 načrtuje še osvežitev Ghiblija in prenovo Levanteja in Quattroporteja ter predstavitev popolnoma novega križanca v segmentu D.
Za nas manj zanimive so tudi napovedi, da bi se znamka poltovornjakov Ram rada do leta 2022 povzpela na drugo mesto na trgu sporazuma Nafta.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?