Konec za dva zabavna in priljubljena športna avtomobila. Bo to počasi usoda vseh pravih 'hot hatchev'?

27. 2. 2024 | Janoš Pečnik
Deli

Če se uvrščate med ljubitelje športnih kombilimuzin, je morda bolje, da za naslednjo novico poiščete najbližji stol.

Pri Hyundaiu so namreč sporočili, da se v Evropi odrekajo svojima navdušujočima avtomobiloma, ki sta redno pobirala najvišje ocene v avtomobilističnih medijih. Proizvodnja i20 N in i30 N se za evropski trg s februarjem - oziroma s prihodom Ioniqa 5 N - končuje. Hkrati gre za dve najbolj prodajani športni limuzini pri nas, ki sta naprodaj za primerno ceno.

Hyundai

Pri Hyundaiu so sporočili, da se proizvodnja modelov N z motorji z notranjim zgorevanjem zaključuje v skladu s predanostjo obljubi, da bodo Hyundaievo ponudbo do leta 2035 sestavljala le še vozila brez izpušnih emisij. Hyundai pa bo deloval ogljično nevtralno do leta 2045.

Preberite test Hyundaia i30 N: Kako je ta Hyundaiev športnik sploh lahko postal še boljši?

Večji i30 N je bil leta 2017 pravzaprav prva Hyundaieva športna kombilimuzina in takojšnji zadetek v polno. Razvoj je vodil Albert Biermann, nekdanji šef BMW-jevega oddelka M, ki se je leta 2021 poslovil s svojega položaja. Ravno takrat so ob prenovi odličnemu avtomobilu dodali še možnost osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika in povečali zmogljivost dvolitrskega štirivaljnika - na 206 kilovatov (280 KM) in 392 Nm največjega navora.

Marsikje po Sloveniji sneži: kje ga bo zapadlo največ
Hyundai

Nič manj navdušujoči i20 N s 150 kilovati moči in 275 Nm največjega navora, ki se je postavil ob rob zdaj že prav tako upokojeni Ford Fiesti ST, je na cestah šele tri leta. Vmes so prodajali še Kono N, ki se je sicer poslovila že pred časom.

Zdaj je torej vse na plečih električno gnanega Ioniqa 5 N

Ioniq 5 N ima zares zahtevno nalogo poustvarjanja vključenosti bencinsko gnanih predhodnikov. To so poskušali doseči s kupom tehničnih trikov. N Pedal je recimo sistem, s katerim so želeli poustvariti karakteristike vodljivosti dirkalnika i20 N WRC z uporabo rekuperacije za izrazitejši prenos teže pri vstopu v zavoj.

Preberite tudi: Prvi N z električnim pogonom je pošastno močan

Pri Hyundaiu simulirajo tudi mehanske občutke osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, in sicer s prilagajanjem navora, s čimer ustvarjajo nenadne sunke. Za umetno zvočno kuliso, ki poudarja občutek hitrosti, pa z imitiranjem dvolitrskega štirivaljnika (način 'ignition') skrbi N Active Sound +. Dobra zvočna kulisa je vsekakor pomembna za natančnejši nadzor nad vozilom.

Hyundai

Preberite še:

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"