Je umetna inteligenca rešitev tudi pred slabo cestno infrastrukturo ali bi bilo razvojni denar bolj smiselno vložiti v klasčina cestna popravila?
Bi lahko samozacelitveni asfalt rešil cestno infrastrukturo? Znanstveniki s King’s College London in Univerze Swansea so v sodelovanju s čilskimi raziskovalci razvili revolucionaren material, ki bi lahko popolnoma spremenil prihodnost cestne trajnosti. Pri razvoju inovativnega asfalta je ključno vlogo odigrala umetna inteligenca v sodelovanju z Google Cloud, ki je znanstvenikom omogočila poglobljeno analizo oksidacije in razpok v bitumnu – ključni sestavini asfalta.
Popravila v manj kot eni uri
Nov asfalt temelji na uporabi biomase in se lahko popravi sam, brez potrebe človeškega posega. Ključ do tega so posebni rastlinsko pridobljeni porozni materiali, ki ob poškodbi sprostijo olje in sprožijo naravni proces obnove, podoben celjenju ran pri živih organizmih. AI simulacije so znanstvenikom pomagale optimizirati zasnovo materiala in pospešiti raziskovalni proces, prvi laboratorijski testi pa so pokazali, da material lahko popolnoma sanira mikrorazpoke v manj kot eni uri.
Dr. Francisco Martin-Martinez, profesor na King’s College London, pojasnjuje: »Ko se drevo ali žival poškoduje, se rane sčasoma same zacelijo. Če ustvarimo asfalt, ki ima enake lastnosti, lahko podaljšamo življenjsko dobo cest in zmanjšamo potrebo po popravilih lukenj.« Uporaba biomase in recikliranih materialov pri proizvodnji asfalta bi zmanjšala tudi odvisnost od fosilnih goriv.
Bo umetna inteligenca preprečevala nastanek lukenj na cestah?
To ni prvi primer uporabe umetne inteligence pri reševanju problema dotrajanih cest. Januarja je britanska vlada napovedala 7 milijonov funtov vreden projekt, v okviru katerega bodo uporabili AI za zaznavanje in preprečevanje nastanka lukenj, še preden se pojavijo. Občina Surrey, je že začela uporabljati posebne kamere na službenih vozilih, ki s pomočjo umetne inteligence prepoznavajo luknje v realnem času in samodejno beležijo potrebna popravila.
A britanski vozniki nad tem še niso najbolj navdušeni – raziskava Auto Express je pokazala, da zgolj 46 % ljudi podpira vladni načrt za zaznavanje lukenj s pomočjo umetne inteligence, medtem ko jih 26 % temu odločno nasprotuje in raje zahteva več denarja za klasična cestna popravila.
Novo na Metroplay: Tilen Artač o tem, zakaj je bilo težko imitirati Roberta Goloba in kako v resnici nastane vrhunska imitacija