Novi Avto magazin: novosti iz Detroita, vozili smo novi Renault Megane, testa BMW 730d in Ford S-Max

7. 1. 2016
Deli

V novem Avto magazinu smo napovedali vse novosti iz Detroita, seveda v prvi vrsti novi Mercedes-Benz razreda E, ter napisali prve vtise z vožnje novega Renaulta Megana. Napisali smo tudi testa dveh avtomobilov, ki jima razvajanje potnikov gre dobro od rok: novi BMW 730d in sveži Ford S-Max. Pokukali smo, katere novosti je pripeljal SsangYong Tivoli, hkrati pa smo postrojili kar tri motorje, ki spadajo v rubriko retro: Ducati Scrambler, Moto Guzzi V7 II in Yamaha XV 950 Racer. Ne spreglejte AM interno, kjer smo se malce pošalili na naš račun, in dirkaški test pokalnega Renaulta Twinga, ki je odlična odskočna deska za dirkaško kariero.

Pravkar končano avtomobilsko leto v Združenih državah Amerike je bilo eno najuspešnejših doslej, vsekakor pa precej boljše kot vsa leta od 2008 dalje. Kje so zdaj črne napovedi za industrijo, kdo se še spomni, da sta šla dva od treh ameriških velikanov, General Motors in Chrysler, skozi 'očiščenje' s stečajnim postopkom in državno pomočjo? Zdaj se pišejo številke z obetavnim dobičkom, nizke cene goriva pa poganjajo nakupovalno mrzlico na novo odkritih velikih in težkih terencev in poltovornjakov. Napoved.

Novi Megane je tudi nekoliko tišji, zaradi daljše medosne razdalje tudi (zadaj) prostornejši in v celem daje vtis veliko bolj odraslega avtomobila od predhodnika. Motorji? Ponudba se bo začela s starim 115-'konjskim' atmosferskim bencincem (ta bo pri nas na voljo le kot vstopni model z osnovno opremo), nato pa na bencinski strani sledijo 100-, 130- in 205-konjski turbobencinci (prva 1,2-litrska, zadnji 1,6-litrski), na dizelski strani pa bo na voljo pet motorjev. 1,4-litrski dCi bo na voljo z 90 in 110 'konji' (zadnji bo imel tudi varčnejšo in čistejšo različico Eco2 z le 3,3-litrsko porabo), 1,6-litrski pa bo imel različici s 130 ter že omenjenimi 165 'konji' za Megana GT. Vozili smo.

Nad notranjostjo v novi BMW-jevi sedmici se pač ne gre zmrdovati, tudi največji sovražniki se ji morajo prikloniti. Svetovna novost v novi seriji 7 je nadzor z gestami. Posebno 3D-tipalo prepozna določene gibe dlani, posledično se lahko na telefonski klic javimo (ali ga prekinemo) z zamahom roke, prav tako lahko z vrtenjem prsta po zraku nastavljamo glasnost radia, telefonskega pogovora ipd. Vse omenjeno v prvi vrsti seveda prispeva k večji varnosti in tudi k unikatnosti avtomobila. Z zadnjim se marsikdo rad postavlja, čeprav bi težko rekli, da je BMW serije 7 pravi avto za to. V veliki večini se zanj odločajo tisti, ki ga potrebujejo, ali pa vsaj tisti, ki mislijo, da ga. Tako velik avtomobil se pač najbolj izkaže na dolgih (avtocestnih) potovanjih, precej manj okreten in uporaben pa je v mestni gneči. Pa čeprav se zdi, da se novi BMW serije 7 prav nič ne boji mestne gneče. Zaradi številnih varnostno-asistenčnih sistemov je avto nad prometnim dogajanjem verjetno še bolj na preži kot voznik. Malček več kot pet metrov dolga limuzina je nadvse okretna, tudi obračalni krog (12,5 metra) je za tako velik avtomobil izjemen. Tudi sicer se zdi, da avto izza volanskega obroča vozniku zelo dobro prikriva zunanjo velikost. Test.

V nasprotju s tisto, ki se je spomnimo iz prvih Fordov s to menjalniško tehnologijo, je zdaj Powershift več kot dober. Prestavljanje je hitro, sunkov skoraj ni, elektronski možgani pa dovolj dobri in hitro dojamejo, kaj si želi voznik. Prednost vsega skupaj je tudi dovolj ugodna poraba goriva pri testnem S-Maxu: 5,9 litra za 100-kilometrski normni krog je le desetinko več kot pri 35 'konjev' šibkejši Alhambri in še nekaj desetink več kot pri 140 'konjski' različici Sharana Bluemotion. Test.

SsangYong Tivoli vsekakor izstopa, ker pri avtomobilu, ki spada med tiste iz nižjega cenovnega razreda, ponuja dovolj uporabnosti in opreme. Če je treba pri drugih solidno in bogato opremo doplačati, se zdi, da je pri Tivoliju ravno nasprotno: tu je že v osnovni ceni veliko opreme. A potem se tistemu, ki se za avto odloča, zgodi nekaj drugega. Že po nekaj kilometrih ugotovi, kot da se vozi s precej zastarelim avtomobilom. Test.

Tudi mi težko vstajamo zjutraj, se pritožujemo nad ponedeljki, se razveselimo vikenda, a teh trenutkov ne fotografiramo, da bi jih tu kazali. Zato pa trenutke veselja, smeha in zabave z veseljem delimo z vami. Zanimivost.

Zero DS je povprečnemu slovenskemu motoristu popolna neznanka. A proizvajalec motornih koles izključno s pogonom na elektriko je na svetovni ali, bolj rečeno, ameriški sceni prisoten že desetletje. Ta trenutek gre za najnaprednejšega specializiranega proizvajalca električnih motociklov. Moto test.

Japonci so nato s svojimi tehničnim pristopom vse hitreje in morda nezavedno 'ubijali' prvinskost motorističnih občutij, stroji so postajali vse bolj tehnološki dosežki, a brez karizme in duše. Menjave modelov, velikoserijska proizvodnja, vse bolj dovršene tehnične rešitve ter hlastanje pri širjenju 'konjev' mehanskega hleva so postala imperativ. Pristnih občutij in iskrenega motorizma je bilo vse manj. Kriza leta 2008 je pomenila katarzo. Denarja ni bilo (več) in nenadoma so postali pomembni motocikli, ki so leta rjaveli, pozabljeni v kakšnem kotu delavnice. Predelave takšnih strojev za nekaj tisočakov so postale hit. Fantje (in vse več deklet) so ponovno odkrili užitek in igrivost vožnje, vrhunske tehnične rešitve nenadoma niso bile tako zelo pomembne. Po svetu, predvsem pa v ZDA in Evropi, je zrasla vrsta delavnic za predelave, porodil se je nov motoristični kult, ki je iskal navdih v preteklosti. Retro, torej. Vzporedni moto test.

Čelado dol Mirku Marinšku, ki ga večina pozna kot Lema Racing: dobesedno z lastnimi rokami je naredil domači dirkalnik in ustanovil Germanol pokal Renault Twingo, ki gostuje na znamenitih dirkališčih v naši okolici. Twingo je osiromašen vseh nepotrebnih stvari, zato je njegova teža zgolj 870 kilogramov. V notranjosti je ostal zgolj dirkaški digitalni merilnik, školjkasti sedež, dirkaški volanski obroč, varnostni lok in šesttočkovni varnostni pas. Za pravo zvočno kuliso (pravzaprav je dirkalni Twingo precej glasen, kot bi hotel druge opozoriti, naj se z njim ne šalijo) poskrbi italijanski izpušni sistem Regazzoni, podvozje je kombinacija domačega znanja (Amortizer) in dirkaškega nemškega vzmetenja (Eibach). Vse drugo, menjalnik, diferencial, zavore (zadaj bobnaste!), je serijsko, da je cena takega dirkalnika res nizka, prav tako pa ne bankrotiraš pri vzdrževanju. To je to, razliko med podobno tehniko naredijo dirkači s svojim talentom in pogumom. Dirkaški test.

Novi Avto magazin 02/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 03/2016, izide 21. januarja 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.