Gre sicer za zelo drago rešitev, a v Lamborghinijevem segmentu ne bi smela povzročati težav.
Medtem ko se večina avtomobilske industrije usmerja k elektrifikaciji, Lamborghini vztraja pri motorjih z notranjim zgorevanjem (ICE). Italijanska znamka namreč verjame, da bi lahko sintetična goriva podaljšala življenje teh motorjev tudi po letu 2035, ko bo v EU prepovedana prodaja novih avtomobilov z emisijami toplogrednih plinov.
Novi motor, nova rešitev
Lamborghinijev glavni tehnični direktor Rouven Mohr je v nedavnem intervjuju za avstralski CarExpert poudaril, da bi lahko sintetično gorivo predstavljalo "rešitev za preživetje motorjev z notranjim izgorevanjem". Nov štirilitrski twin-turbo V8 motor, ki poganja model Temerario, naj bi brez kompromisov deloval tako na klasični bencin kot tudi na e-gorivo.
Po njegovih besedah novi motor "dosega optimalno učinkovitost in zmogljivost z obema rešitvama", pri čemer pa ni zanemaril tudi čustvene vrednosti motorjev z notranjim zgorevanjem: "Če govorimo o emocijah – električna vozila tega še ne znajo ponuditi. Njihov čas bo prišel, toda tehnologija še ni tam."
Električni avtomobili? Emocije za zdaj ostajajo pri ICE
Mohr verjame, da bodo mlajše generacije nekoč spoznale, da so bili "stari bencinski motorji nekaj posebnega" in si jih bodo znova zaželele. Zato se Lamborghiniju ne mudi, ko gre za uvajanje prvega popolnoma električnega modela – njegov prihod so namreč že večkrat prestavili.
Sintetična goriva: rešitev za Evropo po 2035?
Evropska unija bo leta 2035 prepovedala prodajo novih avtomobilov z emisijami CO₂, a pušča odprta vrata za vozila na e-goriva, če bodo ta ogljično nevtralna. Čeprav so sintetična goriva še vedno draga in težko dostopna, pa to najbrž ne bo odvrnilo kupcev Lamborghinijevih superšportnikov.
Poleg Lamborghinija stavijo na to tehnologijo tudi Porsche, Bentley, Bugatti in Ferrari. Porsche že od leta 2022 proizvaja e-gorivo v Čilu v sodelovanju s podjetjem Highly Innovative Fuels (HIF). Njihovo gorivo je izdelano iz vodika in CO₂ ob uporabi vetrne energije, kar pomeni, da gre za skoraj ogljično nevtralno rešitev.
Bo to prihodnost le za bogate?
Čeprav je Porschejev 911 Carrera z začetno ceno okoli 120.000 evrov občutno cenejši od novega Lamborghinija, bo tudi pri njem uporaba sintetičnih goriv bistveno povečala stroške vožnje. A ljubitelji športnih vozil najverjetneje ne bodo oklevali, če bo to pomenilo, da lahko še naprej uživajo v zvoku in občutku bencinskega motorja.
Tudi Toyota, Mazda in Subaru preučujejo možnosti, kako ohraniti ICE brez fosilnih goriv – Toyota celo eksperimentira z vodikovimi motorji.
Razvoj sintetičnih goriv ne bo hiter in ne bo poceni. Množična proizvodnja in distribucija zahtevata ogromna vlaganja, medtem ko avtomobilski velikani večino sredstev že usmerjajo v razvoj električnih vozil.
Zato bo uporaba sintetičnih goriv najverjetneje omejena na premium segment, kjer bodo kupci pripravljeni plačati več za ohranitev vozne izkušnje, ki jo danes omogoča le klasični motor z notranjim zgorevanjem.