Nestabilne politične razmere so, sicer prodorne kitajske proizvajalce, prisilile k razmisleku.
Skupina Stellantis je konec marca ustavila proizvodnjo malega električnega vozila Leapmotor T03 v svoji tovarni v Tychyju na Poljskem. Odločitev prihaja v času, ko Stellantis išče nove možnosti za proizvodnjo vozil kitajskega partnerja Leapmotor v Evropi.
Sprememba načrtov zaradi političnih razmer
Kot je sporočil Stellantis, kljub ustavitvi sestavljanja modela T03 ostajajo popolnoma zavezani lansiranju vozil Leapmotor v Evropi, trenutno pa preučujejo različne proizvodne možnosti. Skupina ni podala dodatnih podrobnosti o prihodnjih načrtih.
Ozadje odločitve naj bi bilo povezano z navodili kitajskih oblasti, ki so avtomobilskim proizvajalcem priporočile, naj začasno ustavijo velike naložbe v tistih evropskih državah, ki so podprle dodatne carine na kitajska električna vozila. Poljska je bila med državami, ki so podprle uvedbo carin, kar je vplivalo na Stellantisove načrte.
Premik proizvodnje v Španijo
Namesto Poljske naj bi Stellantis zdaj načrtoval proizvodnjo modela Leapmotor B10, električnega križanca, v španski tovarni v Zaragozi. Španija se je namreč pri glasovanju o evropskih carinah vzdržala, zaradi česar je za Kitajsko in njene partnerje bolj privlačna lokacija.
Pričakuje se, da bo proizvodnja modela B10 stekla v prvem četrtletju leta 2026. Vozilo bo opremljeno z naprednim informacijsko-zabavnim sistemom Snapdragon Cockpit podjetja Qualcomm, kar kaže na nadaljnje tehnološko povezovanje.
Prihodnost modela T03
Viri blizu podjetja razkrivajo, da Stellantis in Leapmotor trenutno nimata načrtov za nadaljevanje proizvodnje modela T03 v Evropi. Namesto tega pripravljata posodobljeno A-serijo vozil, ki naj bi jih od leta 2026 proizvajali zunaj Kitajske.
Stellantis ima sicer 51-odstotni delež v skupnem podjetju Leapmotor International, ki ima ekskluzivne pravice za izvoz, prodajo in sestavljanje električnih vozil Leapmotor zunaj Kitajske.