Da so pri Porsche Slovenija izbrali 'novinarski športni dan' z novimi Porscheji 911 prav na dan stavke, je bilo zgolj naključje.
Nikakor pa zgolj naključno ne sedeš v Porscheja 911. In tudi veš, kaj lahko od Porscheja 911 Carrera pričakuješ. Veš, kaj lahko pričakuješ od avtomobila in od motorja in tudi, kako bo zarjovel izpušni sistem. Ta je lahko po novem še glasnejši, če v kabini pritisneš na gumb.
Čeprav je sedma generacija Carrere večja od predhodne, je avtomobil lažji. Skoraj 90 odstotkov sestavnih delov je novih oziroma zasnovanih na novo. Uporabljeni so lahki materiali, pogonski motorji so, čeprav prostorninsko manjši, učinkovitejši, prenovljeno je tudi podvozje.
A vseeno ostaja Carrera, čeprav nova, avtomobil, kot ga že poznamo. Ob že znani odlični trakciji in vodljivosti je vožnja z novincem še vedno preprosta in udobna, in če želite, nadpovprečno športna.
Osnovni motor je 3,4-litrski bokser, ki zmore 257 kW oziroma 350 'konjev', različica S je opremljena s 3,8-litrskim bokserskim motorjem, ki postreže s 294 kW oziroma okroglimi 400 'konji'. Pospešek od 0 do 100 km/h je vedno manjši od petih sekund, ob doplačilnem sedemstopenjskem samodejnem menjalniku z dvema sklopkama (PDK) pa v močnejši različici zgolj malenkostno nad štirimi. Največja hitrost s 'šibkejšim' motorjem znaša 289 km/h, 'S' preseže mejo 300 km/h.
O porabi bencina je morda nesmiselno pisati, pa vendar ob zmernem pritisku na plin ne preseže desetih litrov za 100 prevoženih kilometrov. Verjetno tudi zato, ker je Porsche 911 Carrera prvo osebno vozilo na svetu, ki je serijsko opremljeno s sedemstopenjskim ročnim menjalnikom in sistemom start-stop. Pa naj je govor o kupeju ali kabrioletu, ki ga še vedno, v skladu s tradicijo, pokriva platnena streha.
Žal so tradicionalno visoke tudi cene – te so v Sloveniji zaradi dodatne obdavčitve velikih, močnih in tako ekološko manj prijaznih motorjev, še toliko večje. A če imate prihranjenih vsaj 100 tisočakov in jih nameravate porabiti za nakup avtomobila, ne oklevajte. Porsche 911 Carrera sicer veliko 'vzame', a tudi veliko da.
Porsche 911 Carrera Coupe (257 kW) stane 101.788 evrov, za različico S (294 kW) je treba dodati še 15.868 evrov. Pravijo, da je pločevina dražja od platna, a ko govorimo o avtomobilski strehi, je navadno obratno – zato je treba za 911 Carrero Cabriolet (257 kW) odšteti 115.738 evrov, za različico S (294 kW) pa 131.780 evrov.
Torej, odločitev je vaša! (SP)
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj