Lexus UX: drzni križanec za Lexusovo prihodnost

3. 10. 2016
Deli

Lexus je v Parizu predstavil drzno študijo križanca UX, ki je kljub grobim karoserijskim linijam seveda namenjen predvsem urbanemu okolju.

Lexus bi rad s križancem, ki so ga oblikovali v njegovem južnofrancoskem oblikovnem studiu ED2, ustregel predvsem mladim voznikom z željami po povezljivosti ter premožnim kupcem, ki si želijo funkcionalnega avtomobila za mestno okolje.

Za UX so značilne ostre oblike, ki od silovite maske hladilnika mimo žarometov in bokov potekajo do luči na zadku, streha pa se, kot bi bila vpeta na zadku, zadaj ostro dvigne potem pa zlagoma spušča proti stebričku A. Mestno naravo - namesto terenske - in dinamiko namigujeta precej majhna oddaljenost dna od tal in nizek kupejevski položaj sedenja. Kot pravijo pri Lexusu , izstopajoči blatniki, strešni nosilci in kamere namesto vzvratnih ogledal izražajo težnjo vozila od notranjosti k zunanjosti (inside-out), prominantna maska hladilnika definira obliko, dolg pokrov motorja z nagnjenimi stebrički A, pri katerih aluminijasti člen podpira prozorne polikarbonatne zavihke, pa poudarja športni profil avtomobila.

V notranjosti izstopa prva vgradnja sedežev po načelu Kinetic Seat Concept. Prednji del kabine je v temnejši barvi, ki namiguje na imenitnost, v zadnjem delu pa je udobna klop vabljivo svetle barve. Štirje sedeži so ergonomično razporejeni po načelu tridimenzionalnega videza (three-dimensional look), načelo "inside-out" pa se odraža v batnikih, ki se navidezno nadaljujejo v kabino, kjer služijo kot ohišje za posnetke video kamer, ki nadomeščajo vzvratna ogledala. Armaturna plošča je nižja od obeh zaslonov, s čimer vozniku omogočajo nemoten pogled naprej.

Drugo ključno načelo oblikovanja Lexusa UX je bilo "dekonstrukcija", ki se najbolje izraža v sprednjem delu kabine, kjer se namesto konvencionalne armaturne plošče prepletajo ostre oglate oblike, ki ustvarijo močno igro senc in kontrastov, zaradi katere je nemogoče določiti njihov začetek in konec. Znotraj tega dekonstruiranega okolja ostaja vozniško načelo "Seat in Control", ki poudarja dominantno vlogo voznika nasproti vlogi sopotnikov. Iz tehnike "dekonstrukcije" izhaja tudi tridimenzionalna izkušnja vozniškega okolja in vseh info-zabavnostnih pripomočkov, s katero bi radi uporabnikom, ki so vajeni povezanega življenjskega in delovnega okolja, omogočili tridimenzionalno vozniško izkušnjo.

Ker gre predvsem za oblikovalsko študijo, o pogonskem sklopu ni bilo govora. Sklepamo lahko, da bo Lexus UX, če kdaj doživi uresničitev v obliki serijskega avtomobila, imel priključno-hibridni pogon, če ne kar povsem električnega.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"