Kitajski proizvajalec s preizkusnim trkom šokiral javnost. Poglejte, kako jo je odnesel tovornjak, ki se je pripeljal nasproti (VIDEO)

5. 8. 2025 | Gregor Žvab
Kitajski proizvajalec s preizkusnim trkom šokiral javnost. Poglejte, kako jo je odnesel tovornjak, ki se je pripeljal nasproti (VIDEO) (foto: Li Auto)
Li Auto

Kitajski proizvajalec Li Auto je ob preizkusnem trku svojega novega modela Li i8 razdelil javnost in poskrbel za precej kontroverznosti. A dejstvo je, da je novinec očitno zelo varen.

Ob nedavni premieri novega elektrificiranega SUV-ja Li i8 je kitajski proizvajalec Li Auto razburil javnost z objavo videoposnetka trčenja v težki tovornjak Chenglong. Videoposnetek, predvajan na dogodku 29. julija, je prikazoval čelno trčenje, pri katerem je i8 utrpel minimalne poškodbe, kabina tovornjaka pa precejšnje. Zaradi burnih odzivov je podjetje 3. avgusta objavilo uradno pojasnilo, v katerem je poudarilo, da je bil trk del neodvisnega preizkusa pasivne varnosti.

V Li Autu so pojasnili, da je test izvajal China Automotive Engineering Research Institute Co., Ltd., državni in mednarodno priznani preizkusni inštitut. Po njihovih besedah je bila osnovna ideja testa preveriti, kako se novi SUV obnese pri trkih z velikimi vozili, kot so tovornjaki, kar je glede na razmere na kitajskih avtocestah vse bolj aktualen scenarij.

Nesrečni odziv je sledil tudi s strani proizvajalca tovornjaka. Podjetje Chenglong Truck, ki je v lasti Dongfeng Liuzhou Motor, je 1. avgusta podalo ostro izjavo, da testni pogoji niso realni in ne odražajo dejanske varnosti v prometu. Tudi Dongfeng Group, krovno podjetje znamke Chenglong, je izrazilo nestrinjanje z »nezdravo konkurenčnostjo« ter poudarilo pomen poštenih in trajnostno naravnanih industrijskih praks.

"V Dubrovniku so me obkolili in me pregnali s plaže, ker nisem plačal 75 evrov"

Li Auto se je v izjavi opravičil za nastalo zmedo in pojasnil, da je bil uporabljen tovornjak star in prilagojen kot gibljiva testna ovira, zato ni šlo za vrednotenje njegove varnosti. Ob tem so izrazili obžalovanje, da je Chenglong vpleten v razpravo, in dodali, da med podjetjema ni neposredne konkurence, saj delujeta v različnih segmentih avtomobilske industrije.

Kar zadeva rezultate samega preizkusa, se je i8 odrezal zelo dobro: ni prišlo do deformacij ključnih strukturnih elementov, kot so stebrički A, B in C ter ojačitve vrat. Vseh devet varnostnih blazin se je sprožilo pravilno, prav tako so se vrata samodejno odklenila in ročaji iztegnili. Baterijski sklop ni pokazal znakov puščanja ali pregrevanja. Posebna omemba je bila namenjena sprednjemu delu vozila s kratkim previsom, ki je bil sicer zasnovan zaradi večjega prostora v kabini, a se je izkazal tudi kot učinkovit varnostni element pri čelnem trčenju.

Novi i8 je bil razvit v skladu z najnovejšimi kitajskimi standardi trčenj spredaj, s strani in zadaj, poleg tega pa je bil usklajen z zahtevami programov C-NCAP (verzija 24) in C-IASI (verzija 23). Li Auto je v razvojnem procesu izvedel več kot 100 internih scenarijev trčenja, tudi t. i. “stiskanja med tovornjaki”.

V zaključku so pri Li Autu ponovno poudarili svojo zavezanost varnosti in izrazili odprtost za sodelovanje z drugimi deležniki v industriji pri izboljševanju standardov zaščite vozil in potnikov.

Tokrat niso Kitajci - nov poskus osvajanja Evrope se začne septembra. To sta dva prihajajoča avtomobila