Ljubitelji predelav bodo pri novem Mustangu naleteli na težavo

15. 10. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Ford Mustang je bil v ZDA vedno priljubljen avtomobil za različne predelave in nadgradnje - tako karoserije kot motorja. Tega bo sedaj vsaj v določeni meri očitno konec.

Ford Mustang je bil za predelave in nadgradnje zaradi cenovne dostopnosti ter enostavne zasnove vedno priljubljen avtomobil - tako za predelave karoserije kot motorja. Kupci so svoje Mustange takoj prepustili specialistom, ki so že z optimizacijo krmilnega programa motornega računalnika iz motorja hitro iztisnili več moči. Zato je bilo eno prvih vprašanj med ljubitelji - v kakšni meri bo to mogoče tudi pri novem Mustangu?

Vodja razvoja novega Mustanga Ed Krenz je za spletni medij Ford Authority povedal, da bo to tokrat "precej težje". Nova generacija namreč uporablja Fordov električni sistem FNV ("Fully-networked vehicle" ali povsem povezano vozilo), ki prinaša funkcije, kot so posodobitve "prek zraka" s kibernetično varnostjo, hkrati pa oteži posege v računalnik. To je torej povezano zaradi zaščite pred hekerskimi vdori.

Če bi sistem zaznal vdor, bi se izklopil ali onemogočil posamične komponente vozila, zato bodo kakršni koli posegi v programsko opremo - tako pri štirivaljni kot pri osemvaljni različici GT - precej zapleteni.

Ford Authority sicer poroča tudi, da se bo nadaljevalo sodelovanje s podjetji, kot je Shelby, ki je neločljivo povezan s Fordom in Mustangom. Tudi Shelby gre s svojimi predelavami v precejšnje ekstreme - pa ne le s programskimi, ampak tudi z mehanskimi posodobitvami motorja.

Najmočnejši Shelbyjev Mustang GT500 Code Red zmore skoraj 1000 kW oziroma skoraj 1300 konjskih moči. Zanimivo pa je to, da navkljub pošastni moči druge posodobitve niso tako ekstremne, kot bi morda pričakovali - ima pa širšo karoserijo z novimi kolesi, novimi nastavitvami podvozja, pokrovom motorja iz ogljikovih vlaken ter aerodinamičnim paketom s krilom zadaj. Tisoč konjskih moči je leta 2013 presegel že Shelby 1000.

Preberite tudi: Novi Ford Mustang bo navdušil bencinske navdušence, šokiral pa vas bo s povsem drugačnim "obrazom" avtomobila

Novi Mustang sicer ohranja prepoznavni recept, ki vključuje prepoznavno obliko in namrščen izraz s konjem na veliki maski. Petlitrski motor V8 (različica GT) pa ne le ostaja, pač pa so ga tudi izboljšali z dvojnim sistemom za vsesavanje zraka in dvojnimi dušilnimi loputami. Na voljo bo še vedno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in desetstopenjskim samodejnim, moč se kakopak prenaša na zadnji par koles. Ford je z novo generacijo sicer že sam takoj poskrbel za najbolj športno osredotočeno različico Mustanga doslej - Dark Horse.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol