Los Angeles 2018: Audi navdušuje s študijo električnega štirivratnega kupeja Audija e-trona GT

Audi je v Los Angeles pripeljal študijo svojega tretjega električnega avtomobila, štirivratnega kupeja e-tron GT, ki bo na ceste v serijski izvedbi predvidoma zapeljal čez dve leti. Še pred tem bo doživel 'serijsko' predpremiero v filmu Avengers 4, ki ga bo producent Marvel Studios predvajal poleti 2019.

Los Angeles 2018: Audi navdušuje s študijo električnega štirivratnega kupeja Audija e-trona GT (foto: Audi) Audi
29. 11. 2018

Študija e-tron GT sicer sledi križancu Audiju e-tronu, ki je že doživel premiero in je že pripravljen na serijsko proizvodnjo, in križancu Audiju e-tronu Sportbacku, ki je predviden za leto 2019. Tokrat gre za štirivratni kupe, ki mu je plosko dno, v katero so vgrajene baterije, omogočilo elegantno nizko karoserijo in nizko težišče, ki bo gotovo pripomoglo k odličnim voznim lastnostim.

K tem bodo prispevale tudi mere, saj je Audi e-tron GT ob dolžini 4,96 metra in širini 1,96 metra visok le 1,38 metra, medosna razdalja pa znaša 2.90 metra, kar pomeni, da je v notranjosti dovolj prostora za štiri odrasle potnike. Delovno območje se seveda osredotoča predvsem na voznika, ki vse funkcije opravlja prek za dotik občutljivih zaslonov, vsa notranjost pa je urejena v okoljsko vzdržnih materialih. Pri Audiju pravijo, da je primerna tudi za vegane, saj v njej niso uporabili izdelkov živalskega izvora. Tudi usnje je namreč sintetično, nekateri materiali pa so iz recikliranih vlaken. Kot električni avtomobil ima Audi e-tron GT dva prtljažnika, večjega 450-litrskega zadaj in dodatnega 100-litrskega spredaj.

Za pogon skrbita dva sinhrona elektromotorja s sistemsko močjo 450 kilovatov, ki z razporeditvijo na obe premi zagotavljata tudi štirikolesni pogon. Za razporejanje moči med obema premama in kolesoma na njih skrbi zmogljiva elektronika, ki ureja tudi rekuperacijo električne energije, s katero je mogoče doseg povečati za do 30 odstotkov. Audi e-tron GT v približno 3,5 sekunde doseže hitrost 100 kilometrov na uro, v 12 sekundah 200 kilometrov na uro, pospeševanje pa se ustavi pri elektronsko omejenih 240 kilometrih na uro.

Za shranjevanje elektrike skrbi baterija s kapaciteto več kot 90 kilovatnih ur, ki omogoča doseg do 400 kilometrov po ciklusu WLTP, ki ga je z učinkovito rekuperacijo mogoče podaljšati še za več kot 100 kilometrov. Za rekuperacijo elektrike sta sicer zadolžena tako oba elektromotorja kot tudi elektrohidravlični sistem za upravljanje zavor. Baterijo bo mogoče polniti s kablom ali indukcijsko, ki bo delovalo z močjo 11 kilovatov in bo omogočilo, da se Audi e-tron GT napolni čez noč. Hitro polnjenje bo v 20 minutah omogočilo napolnitev baterij do 80 odstotne kapacitete in nadaljevanje poti za nadaljnjih 350 kilometrov.