Proizvodnja v graški Magni bo avstrijski tovarni močno pripomogla, saj so se Avstrijci v zadnjem času soočali s številnimi težavami.
Kitajski proizvajalec Guangzhou Automobile Group (GAC) bo že prihodnji teden začel evropsko proizvodnjo dveh električnih modelov v Avstriji. Vozila bodo nastajala v znani tovarni Magna Steyr v Gradcu, s čimer se bo GAC izognil dodatnim carinam, ki jih je Evropska unija uvedla na kitajsko proizvedene električne avtomobile.
V Gradcu bodo sestavljali Aion V, srednje velik električni SUV, in Aion UT, kompaktnega hatchbacka. Deli bodo še naprej prihajali iz Kitajske, a bo zaradi lokalne montaže dodana vrednost dovolj visoka, da se izognejo uvoznim dajatvam. Uradno naj bi partnerstvo med GAC in Magnom objavili prihodnji teden.
Znamka Aion je svojo evropsko premiero doživela 8. septembra na avtomobilskem salonu IAA v Münchnu. Prodajo so začeli na Poljskem, Portugalskem in Finskem, cilj pa je polna prisotnost na evropskem trgu do leta 2028.
Model Aion V se bo pomeril s tekmeci, kot so Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq in Peugeot e-3008. Opremljen je z baterijo kapacitete 75 kilovatnih ur, ki omogoča doseg 520 kilometrov po WLTP. Vozilo uporablja 400-voltno hitro polnjenje, ki baterijo s 30 na 80 odstotkov dopolni v manj kot 20 minutah. Osnovna cena bo okoli 37.000 evrov, pri čemer dražje različice ponujajo panoramsko streho, sedeže z masažno funkcijo in celo hlajenje ter možnost nagibanja zadnje klopi.
Drugi model, Aion UT, je kompaktni električni hatchback, ki cilja na tekmece, kot so MG4, Volkswagen ID.3 in Leapmotor B05. Pričakovana cena bo pod 30.000 evrov, kar pomeni neposreden vstop v segment dostopnih električnih avtomobilov.
Za Magno je dogovor z GAC pomembna pridobitev, saj se v Gradcu soočajo z upadom naročil. Nedavno so končali proizvodnjo modelov Jaguar I-Pace in BMW serije 5, prihodnje leto pa se končuje tudi izdelava športnih modelov Toyota Supra in BMW Z4. Dodana proizvodnja GAC-ovih vozil tako pomeni nov življenjski cikel za graško tovarno, kjer še naprej nastaja tudi legendarni Mercedes-Benz razreda G.
GAC je tako med prvimi kitajskimi proizvajalci, ki so se odločili za lokalno proizvodnjo v Evropi. Podobne načrte imajo tudi BYD, ki še letos odpira tovarno na Madžarskem, ter Chery, ki že sestavlja vozila v Španiji in Italiji v sodelovanju z lokalnimi partnerji.