Novo v Sloveniji: Mercedes-Benz EQA - Manjše električne zvezde ne bo

30. 9. 2021
Deli

Na slovenski trg prihaja EQA, tretji Mercedes-Benzov električni avtomobil, ki odpira vrata v bližnjo prihodnost.

Novinec je najmanjši v seriji Mercedes-Benzovih električnih avtomobilov in je v tesni (tudi oblikovni )povezavi z modelom GLA, česar v Stuttgartu niti ne prikrivajo. Seveda pa je na 4,46 metra dolgem avtomobilu kar nekaj elementov spremenjenih ali povsem drugačnih, spredaj na primer izrazitejša maska, ki nima rež za hlajenje, ter svetlobni pas s svetilnimi diodami med obema žarometoma in zadaj čez celotno širino avtomobila razprostrte luči, ter še nekaj drugih oblikovnih sprememb. Pomemben podatek je, da ima EQA izboljšano aerodinamiko oziroma količnik zračnega upora 0,28, kar je seveda pomembno predvsem zaradi porabe.

Morda je za odtenek več sprememb mogoče videti v potniški kabini. Pred voznikovimi očmi sta velika 10,25-palčna digitalna zaslona, združena na skupnem prikazovalniku, volanski obroč, sredinska stikala in reže za prezračevanje pa so iz poglavja »že videno« torej preseljeno iz modela GLA. Notranje okolje zaznamujejo novi vzorci oblazinjenja, medtem ko okoljsko naravnanost ponazarjajo nekateri materiali, ki  so izdelani iz recikliranih plastenk. Nekaj je tudi minusov, prtljažnik ja zaradi pogonske zasnove na primer nekoliko manjši kot pri GLA in sprejme 340 litrov prtljage.

Pogonskih možnosti je več, tako glede moči električnega asinhronega motorja kot prenosa moči na kolesa. Osnovna izvedba EQA 250 premore 140 kilovatov moči in 350 Nm navora, ki je na voljo z v celotnem delovnem območju. Pogon je speljan k sprednjemu kolesnemu paru, najvišja hitrost je omejena na 160 kilometrov, z mesta do 100 kilometrov na uro avtomobil potrebuje 8,5 sekunde.

Moškemu, ki mu vera to prepoveduje, v bolnišnici obrili brado. Družina prizadeta

Izvedbe so tri

Tisti, ki jim to ni dovolj, se lahko odločijo za EQA 300 4Matic, torej za  izvedbo s štirikolesnim pogonom,  ki ima na zadnji osi nameščen dodaten sinhroni električni motor, skupna moč obeh strojev pa znaša 169 kilovatov, ki poskrbijo, da je pospeševanje za poldrugo sekundo hitrejše. In povsem na vrhu je EQA 350 4Matic, ki najmanjšega Mercedes-Benzovega električnega križanca poganja z 215 kilovati, kar pomeni še silovitejši pospešek v 5,8 sekunde d 100 kilometrov na uro.

EQA je seveda dobro založen z asistenčnimi sistemi za varno in udobno vožnjo, poleg tega premore tudi nadgrajeno navigacijsko napravo, ki preračunava potrebne postanke in doseg na podlagi stanja baterije, pa tudi glede na vremenske okoliščine in slog vožnje voznika. Na podlagi parametrov predlaga vozniku  predlaga več krajših postankov za polnjenje namesto enega daljšega.

Baterija ima  vselej 66 kilovatnih ur uporabne kapacitete, to pa pri najbolj gospodarni vožnji pomeni 426 kilometrov dosega v skladu z rezultati preizkusa po WLTP protokolu. Polnjenje baterije je mogoče na različne načine, na hitri polnilnici z močjo 100 kW si je za oskrbo od 10 na 80 odstotkov treba vzeti pol ure časa, na 11-kilovatni polnilni postaji šest  ur, na običajnem gospodinjskem priključku pa debelih 30 ur.  

Pri Mercedes Benzu bodo tudi slovenskim uporabnikom predvidoma prihodnje leto ponudili storitev Mercedes Me Charge, ki poenostavlja oskrbovanje z elektriko na javnih polnilnicah.  Tako kot ostali električni avtomobili s trikrako zvezdo, je tudi EQA deležen osemletne garancije ali vsaj 160.000 prevoženih kilometrov za baterijo.

Po pričakovanjih bo novinec prispeval največji delež k prodaji Mercedes-Benzovih električnih avtomobilov na slovenskem trgu. Cena za osnovno izvedbo EQA 250 je 55.200 evrov in od tega je treba odšteti še državno subvencijo, EQA 300 stane 60.200, EQA 35 pa še tri tisočake več.  

 

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del