Mestna občina Maribor pripravlja novo občinsko celostno prometno strategijo. Kot so sporočili z občine, bo ključen pri tem glas javnosti, zato prirejajo javne razprave, na katerih zbirajo mnenja in predloge občanov, predstavnikov civilne družbe in lokalnih skupnosti. Jeseni bodo tudi individualni sestanki na mestnih četrtih in krajevnih skupnostih.
Cilji prenovljene občinske celostne prometne strategije so po navedbah občine povečanje učinkovitosti prometnega sistema, spodbujanje trajnostne mobilnosti, izboljšanje prometne varnosti in dostopnosti ter zmanjševanje negativnih vplivov prometa na okolje in kakovost bivanja.
Pripravo strategije vodi Marjan Lep s Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, v sodelovanju z družbama ZUM in SWIROO. Oblikovali so tudi širšo delovno skupino, ki vključuje ključne deležnike in večje generatorje prometa v občini.
V sklopu priprave strategije so julija potekale tri javne razprave v mestni četrti Pobrežje, krajevni skupnosti Pekre in krajevni skupnosti Kamnica. Tam se je med drugim pokazalo, da si občani želijo bistvenih izboljšav pri javnem potniškem prometu, vključno s pogostejšimi vožnjami avtobusov, zlasti v večernih urah in med vikendi, boljšo pokritostjo omrežja in odpravo prenatrpanosti na določenih linijah. Pojavili so se tudi predlogi za ponovno uvedbo nočnih linij, razmislek o brezplačnem javnem prevozu in nujnost boljše ureditve avtobusnih postajališč.
Velik poudarek je bil na prometni varnosti, predvsem za pešce in kolesarje. Udeleženci javnih razprav so opozorili na konkretne nevarne točke, kot so prehodi za pešce pri pobreškem pokopališču in slaba prometna varnost v okolici osnovnih šol. Izpostavili so tudi slabo kakovost cestne infrastrukture po celotni občini in prepričanje, da so ukrepi preveč osredotočeni na mestno jedro na račun obrobnih območij. Kot ključno za razbremenitev mesta so omenili nujnost izgradnje severne in južne obvoznice.
Občani so se zavzeli za širitev sistema MBajk in previdnost pri umeščanju kolesarskih stez na strme klance ali tik ob parkirna mesta. Pri mirujočem prometu so podali predloge za nadgradnjo sistema parkirišč P+R in izrazili pomisleke glede umeščanja novih parkirnih hiš v mestno središče.
Javne razprave so pokazale tudi zaskrbljenost zaradi kakovosti zraka in hrupa v mestu. Udeleženci so predlagali, da se cilju zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov nameni višja prioriteta. Opozorili so na potrebo po vključitvi dodatnih predstavnikov invalidskih organizacij v delovno skupino in na pomanjkanje parkirnih mest za invalide.
Večkrat so poudarili potrebo po doslednejšem in učinkovitejšem ukrepanju proti kršiteljem cestnoprometnih predpisov, vključno z uporabniki skirojev in kolesarji, ter preprečevanju nevarnih voženj.
V prihodnjih mesecih bodo po napovedih občine izvedli še najmanj štiri javne predstavitve, in sicer 27. avgusta v skupnih prostorih krajevne skupnosti Malečnik-Ruperče, 18. septembra na fakulteti za gradbeništvo, promet in arhitekturo, 19. septembra s skupnih prostorih mestne četrti Pobrežje ter 22. septembra na spletu.
Trenutno je strategija v fazi analize prometnega stanja, jeseni sledi oblikovanje nabora ukrepov, decembra pa je predvideno sprejetje strategije na mestnem svetu.