Mazda je objavila dolgoročno vizijo vzdržnega tehnološkega razvoja 'Sustainable Zoom-Zoom 2030', v okviru katere bodo leta 2019 predstavili tudi novo generacijo bencinskega motorja na notranje izgorevanje Skyactiv-X.
Za novi motor bo značilno predvsem to, da bo kot prvi komercialni bencinski motor deloval na osnovi kompresijskega izgorevanja, ki smo ga sicer vajeni iz dizelskih motorjev. To pomeni, da se bo v izgorevalno komoro vbrizgani bencin spontano vžgal zaradi tlaka in vročine stisnjenega zraka. Ostajajo tudi vžigalne svečke, a bolj kot sredstvo za regulacijo kompresijskega vžiga.
Kot pravijo pri Mazdi, bo takšen motor izkoristil prednosti tako bencinskih kot tudi dizelskih motorjev, saj bo razvijal večjo moč in bo bolj prožen, hkrati pa bo tudi čistejši. Kombinacijo kompresijskega izgorevanja in prisilnega polnjenja bo pripomogla tudi k 10- do 30-odstotnemu povečanju navora v primerjavi s sedanjimi motorji, zaradi počasnega izgorevanja pa bo v primerjavi z motorji Skyactiv-G za 20 do 30 odstotkov povečana tudi energetska učinkovitost. Delo bo olajšano tudi inženirjem, ki bodo motor laže uskladili z menjalnikom.
V okviru vizije 'Sustainable Zoom-Zoom' 2030 si bodo prizadevali tudi za zmanjšanje obremenitve okolja skozi ves cikel avtomobilskega življenja, tudi ko gre za proizvodnjo in razgradnjo. Z letom 2019 bodo v regijah, ki za proizvodnjo elektrike uporabljajo predvsem vzdržne vire ali pa v prizadevanjih za čistejši zrak ukinjajo določene vrste vozil, začeli uvajati električne avtomobile in druge elektrificirane pogonske tehnologije. Vizija predvideva tudi izboljševanje varnostnih pripomočkov in uvajanje tehnologij za avtonomno vožnjo in povezljivost.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?