Analogna prihodnost za najbolj priljubljenega roadsterja. Mazda MX-5 bo ostala taka, kakršno poznamo

15. 4. 2025 | Gregor Žvab

Pri japonski znamki pravijo, da bodo za naslednjo generacijo skušali oklestiti tudi nekaj kilogramov.

Mazda MX-5 je eden redkih avtomobilskih modelov, ki z leti ne izgublja na priljubljenosti – ravno nasprotno. Čeprav je aktualna generacija (ND) na trgu že skoraj desetletje, je zanimanje za lahkega roadsterja še vedno izjemno. Japonski proizvajalec se zato naslednje generacije loteva premišljeno – z željo po zmanjšanju mase, ohranjanju ročnega menjalnika in z novim atmosferskim motorjem.

Analogna prihodnost za najbolj priljubljenega roadsterja. Mazda MX-5 bo ostala taka, kakršno poznamo
Miha Rušnik

Manj kot 1.000 kilogramov? To je cilj.

Vodja oblikovanja pri Mazdi, Masashi Nakayama, je za ameriške medije potrdil, da si želi naslednje generacije MX-5 z maso pod 1.000 kilogrami. Za primerjavo: najlažja različica sedanjega modela (990S, namenjena le Japonski) tehta 990 kg in ima 1,5-litrski motor, ki ga v Evropi še vedno ponujajo.

Če ste višje postave in ste upali na prostornejšo kabino, ne pričakujte čudežev – nova MX-5 bo ostala kompaktna. Dolžina naj bi ostala pod štirimi metri, kar je skoraj enako kot pri aktualnem modelu ND (3910 mm).

Analogna prihodnost za najbolj priljubljenega roadsterja. Mazda MX-5 bo ostala taka, kakršno poznamo
Matjaž Gregorič

Vrača se večji motor

Mazdin tehnični direktor Ryuichi Umeshita je razkril, da naslednja generacija ne bo imela turbinskega polnilnika. Namesto tega bo pogon prevzel povsem nov motor Skyactiv-Z2,5-litrski štirivaljnik, ki bo zasnovan za visoko učinkovitost in nizke emisije. Čeprav natančnih številk še ni, Mazda obljublja, da bodo tako moč kot poraba goriva »zelo dobri«.

Trenutni 2,0-litrski motor pri nas ni več na voljo zaradi emisijskih norm, na Japonskem pa je že na voljo posebna različica 12R z 197 KM. Novi motor bo zasnovan tako, da bo združeval večjo delovno prostornino in izboljšano zgorevanje (lambda = 1), kar bo optimiziralo učinkovitost in zmanjšalo emisije.

Analogna prihodnost za najbolj priljubljenega roadsterja. Mazda MX-5 bo ostala taka, kakršno poznamo
Mazda

Ročni menjalnik ostaja – elektrifikacija še pod vprašajem

Dobra novica za puriste: ročni menjalnik ostaja. Mazda ve, da je del identitete modela prav analogno vozniško doživetje, ki ga nudita sklopka in prestavna ročica. Prihajajoči varnostni in asistenčni sistemi bodo sicer oblikovani predvsem za avtomatske menjalnike, a Mazda si prizadeva ohraniti občutek pravega »vozniškega avtomobila«.

Kaj pa elektrifikacija? Mazda priznava, da razmišlja o možnostih, a v popolnoma električno različico za zdaj ne verjame – predvsem zaradi dodatne mase. Možen kompromis je blagi hibrid (48 V), saj je vpliv na težo minimalen. Polni hibrid ali priključni hibrid bi bila po njihovem mnenju že pretežka.

Analogna prihodnost za najbolj priljubljenega roadsterja. Mazda MX-5 bo ostala taka, kakršno poznamo
Miha Rušnik

Kdaj lahko pričakujemo novo generacijo?

Nova generacija MX-5 sicer ne bo prišla še tako kmalu. Trenutna ND3 različica (osvežena ND) je na trgu od leta 2024, zato naj bi imela še nekaj let življenjskega cikla. Prvi avtomobil z novim motorjem Skyactiv-Z naj bi bil CX-5 z blagim hibridom, napovedan za konec leta 2027. Ta motor bo izpolnjeval zahteve Euro 7, pa tudi ameriške LEV IV in Tier 4 standarde.

Torej: prihodnost Mazde MX-5 ostaja svetla – in analogna. Nova generacija obeta še več vozniškega užitka, a brez nepotrebnega balasta, ki bremeni sodobne avtomobile.

Očitno to postaja trend - še ena evropska država letos zvišuje omejitev na avtocestah