Mazda MX-5 je najpopularnejši roadster na svetu. Prihodnje leto bo praznoval 35 let, aktualna generacija pa za svoje jubilejno leto dobiva nekaj kozmetičnih in tudi tehničnih osvežitev.
Med kozmetičnimi bosta zagotovo najbolj v oči padli nova siva barva "aero grey metallic", ki bo zamenjala barvo "platinium quarz", ter bež platnena streha, ki je na voljo kot dodatna oprema. Poleg tega je MX-5 dobila LED žaromete, ob nespremenjeni obliki pa je nekaj LED novosti znotraj zadnjih luči. Nova je tudi oblika 17-palčnih platišč.
Nekaj več osvežitve so namenili notranjosti. Novi materiali, predvsem kar se oblazinjenja tiče, prinašajo tudi nekaj inovativnosti, saj so sedeži lahko odeti v sintetično usnje, imenovano leganu, ki je na otip podobno alcantari. Ta preprečuje, da bi telo med vožnjo drselo po sedežu, kar je pri tovrstnem avtomobilu seveda zelo dobrodošlo.
Poleg tega je nova oblika vzvratnega ogledala, nekoliko so spremenjeni merilniki, povsem nov pa je info-zabavni sistem, ki je sedaj povezan z 8,8-palčnim osrednjim zaslonom, občutljivim na dotik. Sistem omogoča različne povezljivosti, vključno z zrcaljenjem telefona, ki je lahko brezžično, ali pa prek novih USB-C vtičnic.
S tehničnega vidika so spremembe majhne, a zelo pomembne. Avto je namreč sedaj opremljen z novo, asimetrično, delno zaporo diferenciala, ki omogoča vektoriranje navora (to pomeni, da pomaga prenašati navor na zunanje kolo in s tem vozniku pomaga usmerjati vozilo v zavoj). Dodali so tudi nov program sistemu nadzora stabilnosti, ki je prilagojen za uporabo na dirkaških stezah.
Motorna paleta sicer ostaja enaka, 15-litrski Skyactiv motor še vedno zmore 97 kilovatov (132 KM), medtem ko ima njegov pol litra prostornejši brat znanih 135 kilovatov (184 KM). Različica s platneno streho ima možnost zgolj ročnega menjalnika, medtem ko ima Mazda MX-5 RF (retractable rooftop - trda zložljiva streha) pri močnejšem motorju tudi opcijo samodejnega menjalnika.
Prenovljeni roadster bo na voljo spomladi prihodnje leto.
Preberite še: Koliko stanejo najdražji avtomobili na slovenskih cestah?
Morda vas bo zanimal tudi ta pogovor, ki ga vodi Borut Pahor
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?