Pri Mazdi so do nedavnega vztrajali na razvoju motorjev z notranjim zgorevanjem, zdaj pa je električna revolucija dohitela tudi njih.
Danes Mazda spada med bolj tradicionalne znamke v avtomobilskem svetu. Kot eni redkih še vedno ponujajo in tudi razvijajo atmosferske motorje ter infozabavne vmesnike z vrtljivim bližnjičnim upravljalnikom, govora pa je tudi o povsem novem vrstnem šestvaljniku. Šele nedavno je na ceste zapeljal njihov prvi električno gnani model MX-30, izgleda pa, da kmalu ne bo več edini. Mazdinemu uporniškemu razvojnemu toku je namreč zmanjkalo sape, saj so tudi oni predstavili električni načrt za prihodnost.
V središču širitve bo nova prilagodljiva platforma SKYACTIV Scalable EV Architecture. Razvoj modelne palete bodo vodili neodvisno, številne osnovne tehnologije pa si bodo delili s Toyoto. Že do leta 2025 nameravajo predstaviti kar 13 novih modelov, od tega pet hibridnih, pet priključno hibridnih in tri baterijsko električne. Do leta 2030 naj bi bila vsa njihova vozila vsaj delno elektrificirana, 25 odstotkov pa jih bo povsem baterijsko električnih.
To seveda predstavlja veliko spremembo strategije, ki je pred tem napovedovala le pet odstotkov baterijsko električnih vozil do istega leta. Pred kratkim je podoben preobrat storila tudi Toyota, delna lastnica Mazde, ki je kot eden od pionirjev električne mobilnosti v zadnjem času precej zaostala za tekmeci. Pri njih so novo dobo mobilnosti napovedali z bZ4X, ki bo prvi od kar 15 novih baterijsko električnih modelov do leta 2025.
Napovedali so tudi prihod sistema za avtonomno vožnjo Mazda Co-pilot Concept, ki bo naprestano nadzoroval stanje voznika in bo v primeru spremembe v njegovem fizičnem stanju sposoben v trenutku prevzeti nadzor in poklicati medicinsko pomoč. Katero stopnjo avtonomije bo omogočil, niso razkrili.
Kljub električni prihodnosti pa pri Mazdi zagotavljajo, da se bodo njihovi avtomobili še naprej osredotočali na užitek v vožnji, do nadaljnega pa bodo izboljšavali obstoječi nabor motorjev z notranjim zgorevanjem SKYACTIV-X. V načrtu ostaja tudi vrstni šestvaljnik, ki ga dražijo s koncepti Vision, za katerega pa datum razkritja še ni znan.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del