McLaren F1 je dobil pravega naslednika: tu je McLaren Speedtail

Sredinsko nameščen volan, trije sedeži in najvišja hitrost več kot 400 kilometrov na uro. Vse sestavine, ki jih potrebujemo, so tu.

McLaren F1 je dobil pravega naslednika: tu je McLaren Speedtail (foto: Newspress) Newspress
26. 10. 2018

Avtomobilska znamka McLaren je, kot smo že pisali v naši rubriki Zgodovina avtomobilskih znamk, ena od najmlajših na svetu, saj nima niti deset let. A prvi serijski cestni avtomobil je nastal že precej pred tem, v prvi polovici 90. let. Jasno, govorimo o modelu F1, ki pa ga McLarnu z nobenim avtomobilom do zdaj, niti z modelom P1, ni uspelo preseči. No, težko pričakovani in že pred časom najavljeni Longtail bo to spremenil.

Prvi hišni 'hiper-GT', kot so se izrazili pri podjetju iz Wokinga, bo vsekakor dostojen naslednik originala. Zadnji predstavnik serije vozil Ultimate. Zgolj s tremi pomenljivimi podatki so nam postregli pri Mclarnu: 1.050 'konjev' (772 kilovatov) moči, 12,8 sekunde do 300 kilometrov na uro (skoraj 4 sekunde hitreje kot P1) in končna hitrost 403 kilometre na uro so številke, ki v grobem opisujejo sposobnosti Longtaila. Zanje bo skrbel hibridni pogonski agregat, o katerem pa njegovi ustvarjalci še naprej skrivajo podrobnejše informacije.

Manj kot poldrugo tono suhe teže

Za dosego zgoraj navedenih zmogljivosti je bilo veliko dela vloženega v razvoj zunanje podobe avtomobila in aerodinamike. Avtomobil je namreč oblikovan kot kaplja, karoserija pa je izdelana le iz ogljikovih vlaken, zaradi česar avtomobil tehta samo 1.430 kilogramov. Mimogrede, avtomobil se bo ob doseganju najvišjih hitrosti še za 43 milimetrov približal tlom, takrat bo njegova višina znašala zgolj 1.120 milimetrov.

»McLaren avtomobila, kakršen je Speedtail, do zdaj še ni izdelal. Kot naš prvi 'hyper GT' je Speedtail ultimativen cestni avtomobil; združitev umetnosti in znanosti, ki združuje dih jemajoče hitrosti, skupaj s sredinsko postavljenim voznikovim prostorom in pionirskim pristopom k personalizaciji. Inovativen hibridni pogonski sklop leži v osrčju elegantno oblikovane karoserije iz ogljikovih vlaken, s katero se spominjamo nekdanjih hitrih potniških vlakov, kabina s tremi sedeži pa ponuja prikrito kombinacijo izjemne vozniške izkušnje neprimerljivega individualizma in inovativnih materialov, ki jih v avtomobilih še nismo videli,« je novinca opisal Mike Flewitt, generalni direktor podjetja.

Za 5.137 milimetrov dolg avtomobil, v katerem bo na voljo prostora za voznika in dva potnika, bo po pričakovanjih treba globoko seči v žep. 1,97 milijona evrov bo začetna cena za avtomobil, izdelanih pa bo le 106 vozil. To je sicer le delček zneska, ki bi ga bilo treba odšteti za model F1. In če upoštevamo še z zlatom zapisane črke na zadku vozila, se cena (zapisano v šali) zdi popolnoma sprejemljiva, sicer pa je vsaj drugotnega pomena, saj je serija avtomobilov, kot smo že pisali, razprodana.