McLaren prvi, ki bo izdelal električnega superšportnika?

Največja težava pri izdelavi uporabnega športnega električnega avtomobila je prevelika obremenitev baterije.

McLaren prvi, ki bo izdelal električnega superšportnika? (foto: McLaren) McLaren
23. 12. 2017

Britanski McLaren je zadnje čase brez dvoma eden izmed najbolj dejavnih proizvajalcev športnih avtomobilov. Od začetka proizvodnje serijskih avtomobilov leta 2010 (pred tem se je podjetje z izjemo modelov F1 in M6GT ukvarjalo izključno z izdelavo športnih vozil) je namreč na cesto zapeljalo že preko 10 različnih serijskih modelov, še več pa je bilo različnih avtomobilov, narejenih po naročilu. Izmed vseh narejenih avtomobilov pa brez dvoma najbolj izstopa model P1, prvi hibridni avtomobil znamke in eden najhitrejših avtomobilov na svetu.

Omenjen avtomobil pa je bil sodeč po najnovejših podatkih britanskega portala Autocar le prvi korak podjetja v projektu izdelave električnega superšportnika. Le-ta bi pomenil tudi prelomnico v avtomobilskem svetu, saj bi s tem postali prvo podjetje, ki bi jim tak podvig tudi uspel. V pogovoru z Dan Perry-Williamsom, direktorjem razvoja so namreč izvedeli, da podjetje že ima tako imenovano 'mulo', avtomobil, ki ga uporabljajo za testiranje novih tehnologij na področju električnega pogona.

Pol ure vožnje na dirkališču = 800 prevoženim kilometrom na cesti

»Da, imamo pravo električno mulo, s katero preverjamo možnosti uporabe tovrstnega avtomobila v praksi, a do serijske proizvodnje je še daleč,« je na vprašanje o tem, ali električni avtomobil že obstaja dejal Perry-Williams. Ob tem dodaja, da je največji problem pri izdelavi tovrstnega avtomobila baterija. »Recimo, da želite z avtomobilom pol ure dirkati na dirkalni stezi. V tem primeru bi potrebovali baterijo, ki bi avtomobilu ob normalni vožnji omogočala do 800 kilometrov dosega pa bi bila kljub temu na koncu popolnoma izpraznjena. Tako močno se namreč poveča poraba energije pri hitri vožnji.«

Kljub temu se nadejajo, da bodo v bližnji prihodnosti uspeli izdelati pravega električnega superšportnnika. Za dosego cilja bo sicer potrebnih še veliko vlaganj, predvsem v izdelavo baterij z večjo kapaciteto. Ob tem pa na nekoliko krajši rok napovedujejo bistveno večji delež prodaje hibridnih avtomobilov. Ta naj bi do leta 2022 znašal že 50 odstotkov.