McLaren je predstavil dolgo pričakovanega naslednika (zdaj že lahko rečemo) legendarnega modela P1 in na nek način tudi duhovnega začetnika tega avtomobilskega "žanra", McLarna F1.
McLaren je s svojim najnovejšim hiperšportnikom, modelom W1, postavil nove standarde v svetu visokozmogljivih avtomobilov. W1 je postavljen kot naslednik znamenitega P1 in delno tudi F1. S tem v mislih ima seveda pred seboj težko nalogo - pa ji bo tudi kos?
Za začetek so inženirji seveda morali poskrbeti za dovolj moči. Z 938 kilovati (1.275KM) je to najmočnejši cestni McLaren doslej, od 0 do 100 km/h pa pospeši v manj kot 2,5 sekunde. Njegova največja hitrost presega 350 km/h. Njegovo srce predstavlja napreden hibridni pogonski sklop, ki združuje zmogljiv bencinski V8 motor, ki že sam po sebi zmore 683 kilovatov (928 KM), in visoko zmogljive električne komponente, ki prispevajo še dodatnih 256 kilovatov (348 KM). Elektromotor je sicer vgrajen v osem stopenjski menjalnik z dvojno sklopko. W1 tehta manj kot 1.400 kilogramov, kar mu zagotavlja izjemno razmerje moči in teže - 928 konjskih moči na eno tono.
Elektrifikacija igra ključno vlogo pri zmogljivostih W1. Zagotavlja namreč izjemno odzivnost in takojšnji navor. Hibridna zasnova je McLarnu omogočila ustvariti hiperavtomobil, ki združuje najboljše iz obeh svetov – surovo moč bencinskega motorja in napredno tehnologijo električnega pogona.
Zunanjost McLarna W1 je prava umetnina aerodinamičnega inženiringa. Vsak element avtomobila je bil zasnovan z mislijo na izboljšanje zmogljivosti in stabilnosti pri visokih hitrostih. Nizek, agresiven profil in izjemno lahki materiali, kot so ogljikova vlakna, zagotavljajo idealno razmerje med težo in močjo.
Zračne reže, difuzorji in zadnje krilo skrbijo za optimalen pretok zraka, kar povečuje oprijem in stabilnost vozila, tudi pri ekstremnih hitrostih, zadnji usmerjevalnik zraka lahko tako zagotavlja tudi do eno tono pritiska.
Napreden elektronski nadzor šasije prilagaja vzmetenje in krmiljenje v realnem času, kar zagotavlja varno in hitro vožnjo, ne glede na pogoje na cesti. Sistem rekuperacije energije iz zaviranja povečuje učinkovitost hibridnega sistema, medtem ko aerodinamika omogoča izjemno stabilnost in nadzor pri visokih hitrostih.
W1 omogoča tudi vožnjo na povsem električni pogon, kar je idealno za mestne vožnje ali območja z nizkimi emisijami. A pozor, električni doseg avtomobila je vsega dva kilometra.
Jasno je, da McLaren W1 ne bo dostopen vsakomur. Cena tega avtomobila bo v Veliki Britaniji okoli 2,4 milijona evrov, "dodelave" v okviru programa MSO pa znajo končno ceno še precej dvigniti. Proizvodnja bo močno omejena, kar bo zagotovilo ekskluzivnost in redkost avtomobila. Ali bo z vsem naštetim dosegel in morda celo presegel predhodnika, pa bo pokazal čas.