AMZS test 16 letnih gumMed preizkušenimi gumami na testu letnih gum AMZS kar polovica novink

Prišel je marec, z njim pa bo kmalu napočilo tudi obdobje, ko zimske gume na naših avtomobilih lahko zamenjamo z letnimi. Pri AMZS-ju so v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi spet opravili test letnih gum.

Med preizkušenimi gumami na testu letnih gum AMZS kar polovica novink (foto: AMZS) AMZS
8. 3. 2019

Tokrat so se odločili za 16 gum velikosti 185/65 R15 H, ki so precej pogoste na majhnih avtomobilih, kakršna sta tudi njihova pri nas najbolj uspešna zastopnika Renault Clio in Volkswagen Polo. Slednji je bil tudi testni avtomobil.

Ocenjevanje po enakih merilih

Preizkuševalci so vse gume ocenili po enakih merilih in ocenili njihove vozne lastnosti, varnost, zaviranje na suhi in mokri podlagi, vzdolžno in prečno splavanje, vodljivost in bočno vodljivost na mokri podlagi. Poleg tega so izmerili tudi glasnost in obrabo gum ter porabo goriva.

Med tokrat preizkušenimi je bila polovica povsem novih, polovica pa že znanih gum. Nove so bile gume Bridgestone Turanza T005, Michelin Crossclimate+, Toyo Proxes CF2, Falken Ziex ZE310 Ecorun, Giti Gitisynergy E1, Petlas Imperium PT515, Hankook Kinergy Eco 2 in Linglong Green-Max HP010, iz prejšnjih testov pa so že znane gume Vredestein Sportrac 5, Goodyear Efficient Grip Performance, Firestone Roadhawk, Kumho Ecowing ES01, Maxxis Mecotra 3, Continental Conti Premium Contact 5, Semperit Comfort Life 2 in Pirelli Cinturato P1 Verde.

Najboljša Bridgestonova guma

Za najboljšo se je izkazala Bridgestonova nova guma, ki je pokazala dobre lastnosti tako na suhi kot tudi na mokri podlagi, bila je tudi nekoliko preglasna, na drugem mestu pa je dosedanji uspeh potrdila Vredesteinova guma, ki se lahko pohvali predvsem z najmanjšo obrabo. 14 gum je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo. Michelinova guma, ki jo proizvajalec predstavlja kot letno z zimskimi lastnostmi, se je slabše izkazala pri zaviranju na suhem toplem asfaltu, gume znamk Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis in Toyo pa so bile slabše na mokri podlagi, kjer so bile še malce slabše tudi gume znamk Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook in Pirelli. Continentalova guma se je močneje obrabljala, prav tako Linglongova.

Preberite še teste letnih gum iz prejšnjih sezon:

Test letnih gum za sezono 2018

Test letnih gum za sezono 2017

Test letnih gum za sezono 2016

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri