Mednarodni motor leta: BMW z novim priznanjem

Na pravkar minulem sejmu motorjev in tehnike v Stuttgartu je bil središču pozornosti pogonski del novega BMW i8. Zmagal je dvakrat, med novimi motorji in tudi v splošni kategoriji, torej je mednarodni motor leta. V BMW i8 gre za spoj trivaljnega bencinskega motorja in elektromotorja, za priključni hibridni pogon torej.

Mednarodni motor leta: BMW z novim priznanjem (foto: IEOTYA) IEOTYA
17. 6. 2015

BMW je v zgodovini izbire za mednarodni motor leta od 1999, ko se je ta izbor pojavil, osvojil že kar 58 naslovov! Nihče jih ni doslej osvojil toliko kot Bavarci. Zadeva z naslovi je zapletena, saj vsako leto žirija izbere motorje v kar osmih kategorijah glede na delovno prostornino, tri dodatne pa so še 'najbolj ekološko prijazen motor' ('green engine'), 'najbolj zmogljiv motor' in 'nov motor'. V drugem delu glasovanja pa novinarji s spiska vseh zmagovalcev po prostorninskih razredih ter zmagovalca ekološko prijaznih motorjev izberejo še skupnega zmagovalca za posamezno leto.

Letošnji spisek za skupnega zmagovalca je bil sledeč: Ford 1,0 EcoBoost (razred pod enim litrom prostornine), PSA 1,2 e-THP (razred s prostornino med 1,0 in 1,4 litra), BMW 1,5 hibridni i8 (razred s prostornino med 1,4 in 1,8 litra), Mercedes-AMG 2,0 turbo A45 AMG (razred s prostornino med 1,8 in 2 litroma), Audi RS 3 pet valjev (razred s prostornino med 2,0 in 2,5 litra), BMW M3 (razred s prostornino med 2,5 in 3 litri), McLaren 3,8 twin turbo V8 (razred s prostornino med 3 in 4 litri), Ferrari 4,5 V8 (razred s prostornino nad 4 litri) ter Tesla električni pogon (razred ekološko prijaznih motorjev).

Vrstni red za oceno mednarodni motor leta:

1. BMW 1,5 bencinski trivaljnik in hibrid (BMW i8).................274 točk

2. Ford 999-kubični bencinski trivaljnik (Fordovi modeli Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport, Tourneo Courier, Tourneo Connect) .................267 točk

3. PSA 1,2-litrski bencinski trivaljnik (v modelih Citroën: C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus; DS: 3, 4; Peugeot: 208, 308, 2008, 3008) .................222 točk

4. Ferrari 4,5-litrski (Ferrari 458 Italia, 458 Speciali) .................221 točk

5. Mercedes-Benz AMG 2-litrski bencinski (Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG) .................177 točk

6. Tesla električni pogon (Tesla Moddel S) .................157 točk

7. BMW M 3-litrski bencinski šestvaljnik (BMW M3, M4) .................133 točk

8. McLaren 3,8-litrski bencinski V8 (McLarfen 675LT, 650S, 625C) .................93 točk

9. Audi 2,5-litrski bencinski petvaljnik (Audi RS3, RS Q3) .................81 točk

Žirija:

Vsakoletno glasovanje za mednarodni motor leta organizira revija Engine Technology International iz Velike Britanije, v dvofaznem glasovanju pa je letos sodelovalo 65 novinarjev iz 31 držav vsega sveta (Avstralije, Brazilije, Češke, Egipta, Filipinov, Francije, Grčije, Indije, Irske, Italije, Japonske, Južne Afrike, Južne Koreje, Kanade, Kitajske, Madžarske, Mehike, Nemčije, Nizozemske, Poljske, Portugalske, Romunije, Rusije, Slovenije, Španije, Švedske, Tajske in Turčije. Slovenijo zastopa naš urednik Tomaž Porekar, v letošnjem glasovanju pa je 25 možnih točk razdelil takole: 1. Ford EcoBoost 8, 2. Audi 2,5-litrski petvaljnik 6, 3. PSA 1,2-litrski trivaljnik 5, 4.-5- Tesla električni pogon in BMW M3 po 3 točke.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri