To je najbolj pogost "jesenski" prekršek, ki vas lahko pošteno udari po denarnici. Večina voznikov tega pravila ne obvlada ali pa ga preprosto ignorira

28. 10. 2025 | Gregor Žvab
To je najbolj pogost "jesenski" prekršek, ki vas lahko pošteno udari po denarnici. Večina voznikov tega pravila ne obvlada ali pa ga preprosto ignorira (foto: Profimedia)
Profimedia

Jesen prinaša krajše dni, slabše vreme in precej zmanjšano vidljivost. Veliko voznikov takrat panično poseže po gumbu za prižig - meglenk. Največkrat precej prezgodaj.

Z raziskavo, ki jo je opravil eBay, so razkrili zaskrbljujoče podatke o tem, kako malo voznikov dejansko pozna pravila uporabe avtomobilskih luči. Skoraj dve tretjini voznikov (60 odstotkov) ne ve, kdaj je uporaba meglenk dovoljena, s čimer tvegajo denarne kazni, medtem ko jih četrtina (24 odstotkov) sploh ne preverja redno.

Po slovenski zakonodaji, preverite jo lahko tukaj, smejo vozniki sprednje meglenke uporabljati le ob megli, kadar običajne luči ne zagotavljajo zadostne vidljivosti. Zadnjo meglenko pa je dovoljeno vključiti samo, ko je vidljivost zmanjšana na manj kot 50 metrov, takrat pa je potrebno tudi hitrost zmanjšati na največ 50 km/h. Uporaba meglenk v neustreznih vremenskih razmerah pomeni prekršek, za katerega je predpisana globa 40 evrov, medtem ko lahko voznik, ki vozi brez prižganih luči ob zmanjšani vidljivosti, dobi globo 80 evrov. Sploh pa je prepovedana uporaba zadnje meglenke v koloni, ko avtomobili vozijo eden za drugim.

Vidljivost - uporaba meglenk
Profimedia

Te ugotovitve so še posebej aktualne zdaj, ko se po premiku ure dnevi krajšajo in se vremenske razmere hitro poslabšajo. Številni vozniki meglenk ne preverjajo redno – 15 odstotkov jih to stori enkrat na mesec, skoraj četrtina pa zgolj pri tehničnem pregledu.

Po Nemčiji razsaja različica covida z zloveščim imenom

Nepravilno delujoče ali pregorele žarnice so eden najpogostejših razlogov za neuspešen tehnični pregled, zato je priporočljivo, da vozniki redno preverjajo delovanje vseh svetil na vozilu.

Težave se ne končajo pri meglenkah. Skoraj polovica voznikov (48 odstotkov) ne ve, kdaj smejo uporabljati dolge luči, medtem ko jih 7 odstotkov vozi z njimi ves čas, tudi v prometu, kar močno zaslepi nasproti vozeče. Takšno početje se lahko kaznuje kot vožnja, ki ogroža druge udeležence v prometu, in pomeni globo 80 evrov.

V raziskavi je kar petina voznikov (20 odstotkov) priznala, da ne bi znali sami zamenjati žarnice na svojem avtomobilu. 

Vidljivost - uporaba meglenk
Profimedia

Statistika tehničnih pregledov v Veliki Britaniji dodatno potrjuje, da so luči ena najpogostejših napak: med junijem 2024 in junijem 2025 so zabeležili več kot 4,5 milijona neuspešnih tehničnih pregledov zaradi težav z lučmi, odsevnikom ali električno opremo. Največkrat so bili razlog nepravilno delujoči položajni žarometi, okvarjene zavorne luči in napačno usmerjen snop dolgih žarometov.

Tudi meglenke niso izjema – več kot 31 tisoč vozil je padlo na tehničnem pregledu prav zaradi težav z njimi. To je jasen opomnik, da so pravilno delujoče luči ključne ne le za varnost, temveč tudi za uspešno opravljen tehnični pregled.

Evropski trg iz meseca v mesec raste, razlog za to pa so presenetljivi "novinci"

Novo na Metroplay: Beno Lapajne: “Nikoli ni prepozno za drugo kariero, leta so samo številka!”