Prvi električni Mercedes-AMG prihaja proti koncu letošnjega leta. S konceptom pa so pri AMG-ju nakazali, kam jih bo peljala prihodnost.
Mercedes-AMG je z razkritjem konceptnega modela AMG GT XX nakazal, kako si v Affalterbachu predstavljajo prihodnost električnih športnikov z oznako AMG. Gre za drzno štirivratno študijo, ki uvaja novo arhitekturo AMG.EA ter napoveduje prebojno električno tehnologijo naslednje generacije.
Nova platforma, brutalna moč
Pod futuristično karoserijo se skriva popolnoma nova arhitektura AMG.EA, ki jo poganjajo trije elektromotorji skupne moči 987 kilovatov (1.341 KM). Koncept naj bi dosegel največjo hitrost 360 km/h, medtem ko baterijski sklop omogoča izredno hitro polnjenje – v zgolj petih minutah naj bi bilo mogoče pridobiti do 400 km dosega.
Gre za zmogljivost, ki močno presega pričakovanja za električna vozila in jasno kaže, da pri Mercedes-AMG elektrifikacije ne razumejo kot kompromis, ampak kot novo priložnost za razvoj hiperšportne dinamike.
Napredna tehnologija iz sveta dirkališč
Vgrajeni so aksialni tokovni motorji nove generacije, ki jih je razvilo britansko podjetje Yasa, sicer v lasti Mercedesa. Ti kompaktni motorji so bolj zmogljivi in lažji od običajnih ter omogočajo natančnejši nadzor nad razporejanjem moči na vsa štiri kolesa. Gostota moči je kar štirikrat višja kot pri klasičnih radialnih motorjih.
Posebnost predstavlja tudi nova baterijska tehnologija s cilindričnimi celicami manjšega premera, kar omogoča učinkovitejše odvajanje toplote. Aluminijasto ohišje celic, varjeno z laserjem, je lažje in učinkovitejše od jeklenih rešitev, ki se uporabljajo pri večini konkurentov.
Aerodinamika in dizajn za prihodnost
Koncept AMG GT XX se ponaša z obliko s koeficientom zračnega upora le 0,198, kar ga uvršča med najbolj aerodinamične avtomobile ta hip. Nizek pokrov motorja, strmo nagnjeno vetrobransko steklo in poudarjeni difuzorji v zadku dopolnjujejo vizualno agresivnost.
Na prednjem delu izstopa značilna maska AMG z integrirano zvezdo, medtem ko se na robovih nahajajo ozke dnevne luči. Luči vključujejo tudi zvočnike za opozarjanje pešcev, kar je nujno pri skoraj neslišnih električnih vozilih. Zračni izhodi na pokrovu motorja in aktivni aerodinamični elementi dopolnjujejo funkcionalno estetiko.
Kokpit iz dirkaškega sveta
Notranjost prinaša občutek športnega vozila prihodnosti – dvema zaslonoma (10,25-palčna instrumentna plošča in 14-palčni osrednji zaslon) se pridružuje volanski obroč v slogu dirkalnikov, z vgrajenimi stikali za prilagajanje regeneracije zavorne sile.
Osvetljeni oranžni elementi po notranjosti posnemajo visokonapetostne kable, kar dodaja vizualno dinamiko. Namesto klasične strešne obloge so v konceptu uporabili ogljikova vlakna, kar dodatno zmanjša težo. Zadnja sedeža iz ogljikovih vlaken sta integrirana v karoserijo in predstavljata neločljiv del strukture vozila.
Čeprav gre (zaenkrat) le za koncept, pri Mercedes-AMG jasno sporočajo: električni modeli bodo v prihodnosti enako brutalni, zmogljivi in izrazni kot njihovi bencinski predhodniki. Serijski model, ki naj bi sledil tem smernicam, pričakujemo v drugi polovici leta 2025.