Mercedes-Benz bo zaradi izjemnega zanimanja povečal proizvodnjo svojega novega modela CLA na tri izmene v drugi polovici leta, je potrdil vodja proizvodnje pri nemškem proizvajalcu, Joerg Burzer.
Električna limuzina CLA, ki temelji na novi platformi MMA (Mercedes Modular Architecture), je za znamko ključnega pomena – gre za prvo vozilo, zasnovano na tej arhitekturi, ki bo služila tako električnim kot klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem. Z modelom CLA želi Mercedes-Benz nadoknaditi zaostanek v prodaji električnih vozil v primerjavi z glavnim tekmecem BMW.
Električni Mercedes CLA: naročila že od aprila
Prodaja novega CLA v električni izvedbi se je v Evropi začela aprila, model pa nastaja v Mercedesovi tovarni v Rastattu v Nemčiji. Električni pogonski sklopi zanj se proizvajajo v obratu Untertürkheim v bližini Stuttgarta. Tam izdelajo okoli 200 enot dnevno, kar bi lahko pomenilo letno proizvodnjo približno 50.000 vozil.
Burzer je ob tem poudaril, da dolgoročni načrt predvideva več sto tisoč izdelanih električnih pogonov letno, saj bo platforma MMA osnova tudi za druge prihajajoče modele.
Čakalne dobe in prihod novih različic
Zaradi povečanega zanimanja se dobavni roki že podaljšujejo – prvi kupci, ki so oddali naročilo aprila, naj bi svoja vozila prejeli šele v začetku leta 2026. To dodatno potrjuje uspešen začetek prodaje.
V drugi polovici leta bo v Rastattu stekla tudi proizvodnja različice CLA Shooting Brake, Burzer pa je potrdil, da bo na isti lokaciji izdelan tudi nov kompaktni SUV, ki bo naslednik aktualnega GLA.
Tovarni Untertürkheim in Rastatt z novo vlogo
Za obrat Untertürkheim je Mercedes napovedal investicijo v višini več sto milijonov evrov, namenjeno razvoju električnih pogonov za bodoče modele višjega razreda, vključno z električno različico razreda S. Nova kolektivna pogodba podaljšuje zaposlitveno varnost v tovarni do leta 2035.
Čeprav Mercedes prehaja v električno dobo, večino delovnih mest v obratu še vedno predstavljajo proizvodne linije za motorje z notranjim zgorevanjem.
Bencinska izvedba CLA prihaja konec leta
Poleg električne izvedbe bo do konca leta stečena proizvodnja klasične različice CLA, ki bo opremljena z motorjem, izdelanim na Kitajskem pri podjetju Aurobay – skupnem podjetju Renaulta in Geelyja za pogonske sklope z notranjim izgorevanjem.
Električni CLA bo izdelovan tudi na Kitajskem, kjer bodo proizvodnjo pogonskih enot izvajali po načrtih iz obrata Untertürkheim. Kljub zmanjšani proizvodnji v nekaterih nemških tovarnah, kot je Bremen, in delni selitvi modela GLC v ZDA, želi Mercedes ohraniti stabilno zaposlenost in proizvodne zmogljivosti v Nemčiji.
Ofenziva modelov do leta 2027
Burzer je napovedal ambiciozen načrt: več kot 20 novih ali temeljito prenovljenih modelov do leta 2027. Ob tem je izpostavil potrebo po zniževanju proizvodnih stroškov, saj so ti v Kitajski bistveno nižji kot v Nemčiji, kar dolgoročno ogroža konkurenčnost evropskih tovarn.