Mercedes-Benz Concept IAA - inteligentni aerodinamični avtomobil

Mercedes-Benz v Frankfurtu preseneča s študijo izrazito futurističnega avtomobila Concept IAA, ki je, kot pravijo, dva avtomobila v enem: svetovni prvak v aerodinamiki s količnikom 0,19 ter štirivratni kupe z mikavno obliko.

Mercedes-Benz Concept IAA - inteligentni aerodinamični avtomobil (foto: Daimler) Daimler
15. 9. 2015

Čeprav študija z imenom Concept IAA namiguje na uradno kratico avtomobilskega salona v Frankfurtu, pomeni nekaj povsem drugega. IAA je namreč okrajšava za Intelligent Aerodynamic Automobile (inteligentni aerodinamični avtomobil).

Za preobrazbo med obema značajema avtomobila poskrbi kar elektronika, ki na pritisk gumba ali pa samodejno pri hitrosti 80 km/h štirivratni kupe z izrazitimi pritiklinami sodobnega oblikovanja spremeni v prvaka v aerodinamiki. Pri tej hitrosti namreč osem podaljševalnih elementov zadek podaljša za 390 milimetrov, krilca na odbijačih pa se spredaj iztegnejo za 25 zadaj pa za 20 milimetrov in izboljšajo pretok zraka okrog koles. Kolesna platišča se izravnajo, panel pod prednjim odbijačem pa pomakne nazaj in izboljša aerodinamiko dna avtomobila.

Gonilna sila pri razvoju študije je bila tudi obsežna digitalizacija postopkov, brez katere ne bi mogli izvesti zapletenih postopkov, ki so potrebni za uspešno preobrazbo avtomobila. Mercedes-Benzovi strokovnjaki za aerodinamiko so za simulacijo aerodinamičnih procesov porabili okrog milijon procesnih ur in preračunali 300 različnih možnosti.

Concept IAA je dolg 5040 oziroma 5430, širok 1995, visok pa 1305 milimetrov, medosna razdalja pa meri 2975 milimetrov. Kot se za razkošni kupe prihodnosti spodobi, ga poganja priključno hibridni sklop s skupno močjo 205 kilovatov, ki mu zagotavlja največjo hitrost 250 kilometrov na uro. Emisije in električni doseg so odvisni od načina vožnje. V dizajnerskem načinu namreč električni doseg znaša 62 kilometrov, izpust ogljikovega dioksida pa 31 gramov na kilometer. V aerodinamičnem načinu se vrednosti spremenita na 68 kilometrov oziroma 28 gramov na kilometer. Takšne so uradne vrednosti, ki naj bi v resničnem življenju bile še bolj ugodne.

Študija, ki je med drugim opremljena tudi s sistemom za komunikacijo z drugimi avtomobili v prometu Car-to-X, sicer nakazuje tudi smer, v katero se bosta v prihodnje gibala oblikovanje in zasnova avtomobilov iz Stuttgarta.