Novi E, zdaj s povsem drugačnimi prednjimi lučmi, naj bi po Mercedes-Benzovih besedah dvigoval standarde na področju varnosti, udobja in odgovornosti do okolja.
Delo v vetrovniku je prineslo nizek količnik zračnega upora (0, 25 Cd), ki je v primerjavi s predhodnikom boljši za štiri odstotke, kar po zagotovilih MB-ja v praksi pri avtocestnih 130 km/h pomeni četrt litra manjšo porabo goriva.
Nove gume s 17 odstotkov manjšim kotalnim uporom, svetovalec za prestavljanje, energijsko varčnejši generator, črpalka za gorivo, servovolan in varčnejša klimatska naprava v novem E-ju dodatno skrbijo za varčnejšo vožnjo. Paleta agregatov za novega MB E je sestavljena iz štiri, šest- in osemvaljnih agregatov, ki pokrivajo moč od 100 do 386 kilovatov. Po domače: od 136 do 525 'konjev'.
Štirivaljniki so na novo razviti (neposredni vbrizg), s čimer se postavljajo nad primerljive motorje V6. Dokaz je E 250 CDI s 150 kilovati (204 'konji') in 500 Nm navora, kar je četrt več, kot je zmogel zdaj že odpisani motor V6 – ob 23 odstotkov manjši porabi goriva, ki se po tovarniških podatkih vrti okoli 5, 3 litra. Novi štirivaljnik je tudi v E 200 CDI (100 kW in 136 'konjev') in E 220 CDI (125 kW, 170 'konjev'), medtem ko bo v začetku spomladanske prodaje na dizelskem prestolu E 350 CDI s 170 kW (231 'konji'), ki je na 100 km za pol litra manj žejen od prejšnjega E 320 CDI.
Novosti so pod motornimi pokrovi bencinskih štirivaljnikov v E 200 CGI (135 kW, 184 'konjev', 6, 8-litrska poraba, tehnologija ECO start/stop) in E 250 CGI (150 kW/204 'konji', 310 Nm, 7, 4-litrska poraba). Pri bencinskih motorjih sledita E 350 CGI (215 kW, 292 'konjev') in E 500 (285 kW, 388 'konjev'), absolutni vladar novega razreda E pa je E 63 AMG s 386 kW (525 'konji').
Benzovi so odkrili strategijo nadomeščanja atmosferskih motorjev s prisilno polnjenimi. Štirivaljniki imajo ali pet- ali šeststopenjske ročne menjalnike, motorji V6 in V8 so povezani s sedemstopenjsko avtomatiko, pri E 350 CDI, E 350 in E 500 pa je v igri še izboljšan štirikolesni pogon. Mercedesova hvala, da je novi E prvi avtomobil na svetu z lučmi, ki se s kamero prilagajajo voznim razmeram in samodejno določajo dolžino snopa (od 65 do 300 metrov), ne drži povsem, saj so avtomobili s podobnim priboljškom že na naših cestah.
Med preostale tehnikalije novega E-ja spadajo inteligentni sistem luči, dnevne luči LED in asistent, ki pomaga pri pokrivanju mrtvih kotov, ohranja smer vožnje (vozni pas! ) in prepoznava prometne znake. Pri razredu S so si sposodili nočnega pomočnika in radarski tempomat s samodejnim zaviranjem (prej so tipala zaznavala do 150 metrov daleč, zdaj do 200), E je z opazovanjem več kot 70 parametrov sposoben zaznati utrujenega voznika.
Razred E s seboj vozi sedem varnostnih blazin in aktiven pokrov motorja, ki se za dobro pešca pomakne za 50 milimetrov. Med tehniko velja omeniti prilagodljive blažilnike in prenovljeno zračno vzmetenje, ki so ga prvič povezali z elektronsko vodenimi blažilniki. Novi so sedeži, po Esu so povzeli masažne, novo je, kot pri C-ju, ločevanje na model Elegance in Avantgarde.