Mercedes-Benz EQC je evropski odgovor na ameriški Tesla Model X

Nanj smo čakali zelo dolgo, zdaj pa je končno tu – prvi namensko razvit električni športni terenec Mercedes-Benzove podznamke EQ. Imenuje se Mercedes-Benz  EQC, na trgu pa bo nastopil v vlogi neposrednega tekmeca Teslinega Modela X.

Mercedes-Benz EQC je evropski odgovor na ameriški Tesla Model X (foto: Daimler) Daimler
4. 9. 2018

Kot prvi predstavnik podznamke EQ je Mercedes-Benz EQC dobil popolnoma nov pogonski sistem s posamičnima pogonskima sklopoma z asinhronima elektromotorjema na vsaki premi, zaradi česar ima avtomobil seveda štirikolesni pogon. Da bi zmanjšali porabo elektrike in povečali vozno dinamiko, so inženirji vsakega od pogonskih sklopov konfigurirali drugače. Sprednji motor je tako optimiziran za čim večjo učinkovitost med nizkimi in srednjimi obremenitvami, zadnji določa dinamiko avtomobila, skupaj pa razvijata moč 300 kilovatov in navor 765 njutonmetrov.

Motorja se napajata iz litij-ionske baterije s kapaciteto 80 kilovatnih ur, ki v skladu s ciklusom NEDC zadostuje za več kot 450 kilometrov. Poraba po enakem ciklusu znaša 22,2 kilovatne ure na 100 kilometrov, seveda pa je odvisna tudi od načina vožnje ter od voznih programov, ki jih je v EQC na voljo pet: Comfort, Eco, Max Range, Sport in individualno nastavljiv program. V varčno naravnanih programih pomembno vlogo igra haptični pedal plina, ki voznika navaja k varčevanju z elektriko.

Drugi pripomoček, ECO Assist  voznika navaja k predvidljivi vožnji s tem, ko mu denimo svetuje, naj zmanjša pritisk na pedal plina, ko se približuje hitrostni omejitvi, ali pa omogoča 'coastnig' in nadzor nad rekuperacijo energije, pri tem pa podatke črpa iz navigacije, prepoznavanja prometnih znakov ter radarja in stereo kamere varnostnih sistemov.

Mercedes-Benz EQC je serijsko opremljen z vgrajenim vodno hlajenim 7,4-kilovatnim polnilnikom za polnjenje doma ali na javnih polnilnih postajah, ponudili pa bodo tudi Wallbox, ki bo trikrat hitrejši od gospodinjskega priključka. Še hitrejše bo polnjenje z enosmernim tokom z močjo do 110 kilovatov, med katerim se bo baterija v dobrih 40 minutah napolnila z 10 na 80 odstotkov kapacitete.

Kot pove zadnja črka v imenu, se Mercedes-Benz EQC uvršča v višji srednji razred, kar pomeni, da je dolg 4,671, širok 1,884, visok pa 1,624 metra, medosna razdalja pa meri 2,873 metra, kar pomeni, da potnikom v kabini omogoča veliko udobnega prostora. V oblikah EQC se kažejo tako oblikovne značilnosti znamke kot tudi posebnosti podznamke EQ, ki jih pravzaprav uvaja, kažejo pa se predvsem v kombinaciji modre barve na črni podlagi. Eden od najznačilnejših elementov je tudi narebren rob armaturne plošče.

Mercedes-Benz bo začel EQC v bremenski tovarni serijsko izdelovati prihodnje leto, pozneje pa ga bodo za azijski trg izdelovali tudi v Pekingu na Kitajskem.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri