Mercedes-Benz velik del evropske proizvodnje seli k našim sosedom. Ti počasi postajajo evropska avtomobilska velesila

9. 10. 2025 | Gregor Žvab
Mercedes-Benz velik del evropske proizvodnje seli k našim sosedom. Ti počasi postajajo evropska avtomobilska velesila (foto: Profimedia)
Profimedia

Na Madžarskem bodo tako kmalu dosegli mejnik milijon proizvedenih avtomobilov na leto.

Nemški avtomobilski velikan Mercedes-Benz bo v prihodnjih letih znatno povečal obseg proizvodnje na Madžarskem, kjer želi s selitvijo dela modelov zmanjšati stroške in povečati učinkovitost v času, ko se evropski trg električnih vozil ohlaja, ameriške carine rastejo, kitajski pa izgublja zagon.

Izvršni direktor Ola Källenius je letos obiskal Budimpešto in se srečal s premierjem Viktorjem Orbánom, s katerim sta potrdila širitev Mercedesove tovarne v Kecskemétu. Ta bo po novem ena najpomembnejših točk v evropski proizvodni mreži znamke, saj naj bi do leta 2026 tam nastajali dva popolnoma nova modela.

Nova generacija razreda C in GLB iz Madžarske

Mercedes bo v Kecskemétu uvedel električno različico razreda C, ki bo zasnovana na novi platformi MB.EA, ter naslednjo generacijo modela GLB, ki bo na voljo kot hibrid in povsem električni avtomobil. Po drugi strani bo proizvodnja modelov CLA in CLA Shooting Brake preseljena nazaj v Nemčijo, v Mercedesov obrat Rastatt.

Petar Grašo zaradi težkega obdobja prestavil dva koncerta: "Duša potrebuje tišino"

S širjenjem proizvodnje bo madžarska tovarna predstavljala kar tretjino celotne evropske proizvodnje znamke, kar pomeni, da bo njena vloga skoraj podvojena. V prihodnje naj bi tam nastalo med 300.000 in 400.000 vozil na leto, kar presega izkupiček posameznih nemških obratov v Sindelfingnu, Bremnu in Rastattu, kjer letno izdelajo okoli 200.000 vozil.

Madžarska krepi položaj v avtomobilski industriji

Madžarska tako hitro postaja eno ključnih vozlišč evropske avtomobilske industrije. Poleg Mercedesa v državi že deluje Audi (Györ), v Debrecenu nastaja tovarna BMW za prihodnje modele Neue Klasse, medtem ko bo kitajski BYDv Szegedu kmalu zagnal proizvodnjo modela Dolphin Surf EV.

Minister za zunanje zadeve in trgovino Péter Szijjártó je ob tem izpostavil, da bo Madžarska z razširjeno Mercedesovo proizvodnjo kmalu presegla milijon proizvedenih avtomobilov na leto, kar jo uvršča med le peščico držav v Evropi, ki so dosegle tak mejnik.

Nemčija se osredotoča na prestižne modele

Medtem bodo nemški obrati prevzeli zahtevnejše in prestižnejše projekte. V Sindelfingnu bo od prihodnjega leta nastajal električni AMG GT, ki bo predstavljal enega tehnično najbolj dovršenih modelov znamke.

Mercedes bo v prestrukturiranje vložil okoli 2 milijardi evrov, s čimer želi zmanjšati stroške proizvodnje za približno 10 odstotkov. Do leta 2027 namerava v okviru programa Next Level Performance prihraniti skupno 5 milijard evrov na leto.

Del tega načrta vključuje tudi zmanjšanje števila zaposlenih v Nemčiji, predvsem med začasno zaposlenimi, ter prostovoljne odpravnine za do 40.000 delavcev v razvojnih in administrativnih oddelkih.

Obdobje varčevanja, a tudi novih modelov

Kljub varčevalnemu režimu Mercedes načrtuje obsežno prenovo ponudbe. V naslednjih dveh letih bodo na trg prišli posodobljeni razred S, električni razred E ter kompaktni električni terenec G-Class, s katerimi želi znamka okrepiti svoj položaj v premium segmentu električnih vozil.

Madžarska pa bo s tem še bolj utrdila svoj status kot nova evropska proizvodna sila – država, kjer se križajo interesi nemških, kitajskih in domačih vlagateljev in kjer avtomobilska industrija postaja eden ključnih stebrov gospodarstva.

Nemška zahteva: prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem je treba opustiti