Seznam potencialnih naslednikov je zelo dolg.
Pri Mercedes-Benzu se obeta pomembna kadrovska sprememba. Po več kot treh desetletjih v podjetju bo Markus Schäfer, glavni tehnični direktor in dolgoletni član uprave, zapustil svoje mesto. Njegova pogodba se izteče maja 2026, a po informacijah iz nemških virov je jasno, da je ne bodo podaljšali.
Schäfer je star 60 let, kar pomeni, da je presegel starostni prag, po katerem se člani uprave družb, kot je Mercedes-Benz, običajno ponovno imenujejo le za enoletne mandate. Čeprav mora odločitev še potrditi nadzorni svet, se to šteje zgolj za formalnost.
Iskanje naslednika že poteka
Odhod Schäferja odpira vprašanje njegovega naslednika. Med glavnimi kandidati se omenjajo Michael Schiebe (41), prvi mož znamke AMG, ki je znan kot strateški mislec in tesno sledi viziji generalnega direktorja Ole Källeniusa. Med resnimi kandidati je tudi Jörg Burzer (55), vodja globalne proizvodnje, ki je zaslužen za digitalizacijo tovarn, ter Jörg Bartels, direktor Beijing Benz Automotive, ki prinaša dragocene izkušnje s kitajskega trga. Kot zunanji kandidat pa se omenja Magnus Ostberg (48), odgovoren za razvoj lastnega operacijskega sistema MB.OS, kar bi lahko bila prednost v času, ko programska oprema postaja ključni element avtomobilske industrije.
Širše prestrukturiranje uprave
Schäferjev odhod je del širšega procesa prenove vodstva, ki ga vodi Källenius. Mathias Geisen (47) je nedavno prevzel vodenje prodaje, medtem ko je dolgoletna članica uprave Britta Seeger prešla na področje kadrov. Prav tako se oktobra poslavlja Renata Jungo Brüngger (64), odgovorna za skladnost poslovanja, ki jo bo nasledil Olaf Schick. Po Schäferjevem odhodu bo Källenius, star 56 let, postal drugi najstarejši član osemčlanske uprave – takoj za finančnim direktorjem Haraldom Wilhelmom (57).
Schäferjev pečat pri Mercedesu
Schäfer je svojo pot v podjetju začel leta 1990 in se v treh desetletjih povzpel med najvplivnejše ljudi znamke. Vodil je tovarno v Kairu in ameriški obrat v Tuscaloosi, leta 2015 postal šef proizvodnje, štiri leta pozneje pa razvojni direktor in nato tehnični direktor. Med njegovimi največjimi dosežki je zasnova tovarne Factory 56, ki velja za vzor digitalizirane proizvodnje, ter pridobitev prve regulativne odobritve za avtomatizirano vožnjo tretje stopnje z Drive Pilot sistemom.
Pomemben je bil tudi pri razvoju lastnega operacijskega sistema MB.OS, ki bo prvič predstavljen v novi generaciji CLA. V Sindelfingnu je za to vzpostavil globalno programsko središče s približno 3.000 zaposlenimi. Prav tako je zakoličil produktno strategijo za prihodnja leta, ki vključuje električne različice razredov C in E, posodobljeni S-razred in EQS, pa tudi modele GLA, GLB in CLA Shooting Brake, ki bodo še vedno na voljo tudi z motorji z notranjim zgorevanjem.
Odhod Schäferja se tako dogaja v času, ko je večina ključnih odločitev o razvoju že sprejetih. Rezultate njegovega dela pa bo Mercedes-Benz žel šele v prihodnjih letih.