Opevali so ga kot revolucijo, zdaj pa ga nihče noče - v ZDA baje niso prodali niti enega

3. 6. 2025 | Gregor Žvab

Podobno slabo mu gre tudi na kitajskem trgu, kjer naj bi jih med kupce zapeljalo le 58.

Ko je Mercedes-Benz predstavil električno različico legendarnega razreda G, je bilo to predstavljeno kot velik korak naprej v elektrifikaciji ikoničnega modela. Toda leto dni po premieri se zdi, da trg tega koraka ni sprejel z odprtimi rokami. Model Mercedes-Benz G580 z oznako EQ Technology kupcev ne prepriča, prodajne številke pa so tako nizke, da proizvajalec zdaj resno razmišlja o spremembi strategije za prihajajoči »baby G«, ki bi lahko dobil motor z notranjim izgorevanjem – ali hibridni pogon.

Slaba prodaja, slabe zmogljivosti

Kljub zunanji podobnosti z uspešno bencinsko različico, električni G580 nikakor ne najde svoje publike. Po poročanju nemškega Handelsblatta naj bi do konca aprila v Evropi prodali le 1.450 primerkov, v Južni Koreji 61, na Kitajskem komaj 58, v ZDA pa menda niti enega – kar sicer zveni pretirano, a dodatno poudarja resnost situacije.

Medtem klasični razred G z motorjem z notranjim izgorevanjem še naprej beleži odlične rezultate – prodaja prekaša električno različico v razmerju sedem proti ena. Po mnenju prodajnih predstavnikov Mercedesove prodajne mreže je električni G »nišni model, ki se ne premika z mesta«, medtem ko se bencinski še naprej odlično prodaja.

Tajsko prodajalko presenetil slon. "Želel je samo prigrizke" (VIDEO)
Opevali so ga kot revolucijo, zdaj pa ga nihče noče - v ZDA baje niso prodali niti enega
Mercedes-Benz

Kritike: pretežak, premajhen, predrag

Zakaj električni G ne prepriča? Dimenzijsko in prostorsko je skoraj enak kot klasična različica, a brez prednosti, ki jih običajno ponujajo električna vozila – nizkega dna, dolge medosne razdalje ali prostorne notranjosti. Poleg tega ima električni G slabo vlečno zmogljivost, kar je za SUV resna pomanjkljivost. Domet po ameriškem standardu EPA znaša le 385 km, kar prav tako ne navduši.

Velik problem je tudi cena. V ZDA se G580 prodaja za približno 150.000 evrov (161.500 dolarjev), kar v kombinaciji z omejeno uporabnostjo in preveliko maso (kljub pogonu s kar štirimi elektromotorji) ni dovolj za prepričanje zahtevnih luksuznih kupcev, ki še vedno prisegajo na moč in status motorjev z notranjim zgorevanjem – pa čeprav je današnji G550 prešel z V8 na vrstni šestvaljnik.

Prihodnost »baby G-ja« morda z bencinom ali hibridom

Mercedes-Benz je letos že napovedal, da bo zaradi zaviranja prodaje električnih vozil znova okrepil razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem, ob tem pa nadaljeval z razvojem novih električnih modelov. Med njimi je tudi napovedani manjši razred G (t. i. »baby G«), ki naj bi bil sprva izključno električen. A po najnovejših informacijah se zdaj razmišlja o različici s klasičnim ali hibridnim pogonom.

To spremembo omogoča uporaba modularne platforme MMA, na kateri temelji tudi novi Mercedes CLA, in ki omogoča tako električne kot tudi klasične motorje. Prejšnje govorice o povsem novi električni arhitekturi se torej niso uresničile, kar zdaj daje znamki možnost, da v zadnjem trenutku obrne krmilo.

Čakal ga je več let, zanj odštel več milijonov evrov, potem pa je lahko le nemo opazoval, kako izginja v plamenih (VIDEO)