Opevali so ga kot revolucijo, zdaj pa ga nihče noče - v ZDA baje niso prodali niti enega

3. 6. 2025 | Gregor Žvab

Podobno slabo mu gre tudi na kitajskem trgu, kjer naj bi jih med kupce zapeljalo le 58.

Ko je Mercedes-Benz predstavil električno različico legendarnega razreda G, je bilo to predstavljeno kot velik korak naprej v elektrifikaciji ikoničnega modela. Toda leto dni po premieri se zdi, da trg tega koraka ni sprejel z odprtimi rokami. Model Mercedes-Benz G580 z oznako EQ Technology kupcev ne prepriča, prodajne številke pa so tako nizke, da proizvajalec zdaj resno razmišlja o spremembi strategije za prihajajoči »baby G«, ki bi lahko dobil motor z notranjim izgorevanjem – ali hibridni pogon.

Slaba prodaja, slabe zmogljivosti

Kljub zunanji podobnosti z uspešno bencinsko različico, električni G580 nikakor ne najde svoje publike. Po poročanju nemškega Handelsblatta naj bi do konca aprila v Evropi prodali le 1.450 primerkov, v Južni Koreji 61, na Kitajskem komaj 58, v ZDA pa menda niti enega – kar sicer zveni pretirano, a dodatno poudarja resnost situacije.

Medtem klasični razred G z motorjem z notranjim izgorevanjem še naprej beleži odlične rezultate – prodaja prekaša električno različico v razmerju sedem proti ena. Po mnenju prodajnih predstavnikov Mercedesove prodajne mreže je električni G »nišni model, ki se ne premika z mesta«, medtem ko se bencinski še naprej odlično prodaja.

Pes ni dobil pozornosti, zato si jo je prisvojil na poseben način (VIDEO)
Opevali so ga kot revolucijo, zdaj pa ga nihče noče - v ZDA baje niso prodali niti enega
Mercedes-Benz

Kritike: pretežak, premajhen, predrag

Zakaj električni G ne prepriča? Dimenzijsko in prostorsko je skoraj enak kot klasična različica, a brez prednosti, ki jih običajno ponujajo električna vozila – nizkega dna, dolge medosne razdalje ali prostorne notranjosti. Poleg tega ima električni G slabo vlečno zmogljivost, kar je za SUV resna pomanjkljivost. Domet po ameriškem standardu EPA znaša le 385 km, kar prav tako ne navduši.

Velik problem je tudi cena. V ZDA se G580 prodaja za približno 150.000 evrov (161.500 dolarjev), kar v kombinaciji z omejeno uporabnostjo in preveliko maso (kljub pogonu s kar štirimi elektromotorji) ni dovolj za prepričanje zahtevnih luksuznih kupcev, ki še vedno prisegajo na moč in status motorjev z notranjim zgorevanjem – pa čeprav je današnji G550 prešel z V8 na vrstni šestvaljnik.

Prihodnost »baby G-ja« morda z bencinom ali hibridom

Mercedes-Benz je letos že napovedal, da bo zaradi zaviranja prodaje električnih vozil znova okrepil razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem, ob tem pa nadaljeval z razvojem novih električnih modelov. Med njimi je tudi napovedani manjši razred G (t. i. »baby G«), ki naj bi bil sprva izključno električen. A po najnovejših informacijah se zdaj razmišlja o različici s klasičnim ali hibridnim pogonom.

To spremembo omogoča uporaba modularne platforme MMA, na kateri temelji tudi novi Mercedes CLA, in ki omogoča tako električne kot tudi klasične motorje. Prejšnje govorice o povsem novi električni arhitekturi se torej niso uresničile, kar zdaj daje znamki možnost, da v zadnjem trenutku obrne krmilo.

Čakal ga je več let, zanj odštel več milijonov evrov, potem pa je lahko le nemo opazoval, kako izginja v plamenih (VIDEO)