Baterije s trdnim elektrolitom bi lahko bile tehnologija prihodnosti. A trenutno imajo eno veliko težavo.
Mercedes-Benz je v realnih pogojih uspešno preizkusil prototip električnega vozila EQS, opremljenega z baterijo s trdnim elektrolitom, in brez polnjenja prevozil 1.205 kilometrov. Preizkusna vožnja, ki je potekala od Stuttgarta v Nemčiji, čez Dansko in vse do Malmöja na Švedskem, je postavila nov mejnik v razvoju prihodnjih baterijskih tehnologij. Ob prihodu v Malmö je vozilu ostalo še 137 kilometrov dosega, kar potrjuje, da tehnologija ni omejena le na laboratorijske pogoje, temveč deluje tudi na cesti.
Več kot le laboratorijski uspeh
Gre za nadaljevanje validacijskega programa, ki ga Mercedes-Benz izvaja od februarja letos in v okviru katerega tehnologijo preizkuša tako v digitalnem okolju kot tudi v realnih voznih razmerah. Tokratna vožnja je potekala po avtocestah A7 in E20, brez uporabe trajektov, pri čemer je sistem Electric Intelligence sproti prilagajal optimalno pot glede na promet, topografijo in vremenske razmere.
S tem je EQS prekosil celo rekord koncepta Vision EQXX, ki je lani prevozil 1.202 kilometra med Stuttgartom in Silverstonom. To pomeni, da baterije s trdnim elektrolitom že zdaj dosegajo mejnike, ki so do nedavnega veljali za nedosegljive.
Tehnologija formule 1 v serijskih vozilih
Baterijo s trdnim elektrolitom je Mercedes razvil v sodelovanju z oddelkom Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), ki sicer skrbi za pogonske sklope dirkalnikov Formule 1. Celice prihajajo iz ameriškega podjetja Factorial Energy in temeljijo na tehnologiji FEST®.
Da bi se izognili poškodbam zaradi sprememb prostornine med polnjenjem in praznjenjem, je baterija opremljena s posebnimi pnevmatskimi aktuatorji, ki skrbijo za stalni stik in pravilno delovanje celic. Uporabna energijska vsebnost baterije se je povečala za 25 odstotkov, pri čemer velikost in masa ostajata primerljivi s serijsko baterijo EQS.Dodatna prednost pa je pasivno hlajenje z zrakom, ki izboljšuje energetsko učinkovitost.
Korak bližje serijski proizvodnji
Markus Schäfer, tehnični direktor in član uprave Mercedes-Benza, je ob tem poudaril, da so baterije s trdnim elektrolitom »resnična prelomnica v svetu električne mobilnosti«. Cilj znamke je, da tehnologijo v serijsko proizvodnjo pripelje še pred koncem tega desetletja, s čimer bi kupcem ponudili občutno daljši doseg in večje udobje vožnje.