Še je pravica na tem svetu: Mercedes razreda G ostaja kleni terenec!

Potem, ko smo si lahko že dodobra ogledali njegovo močno spremenjeno notranjost, je Daimler za avtomobilski salon v Detroitu pripravil predstavitev nove generacije svojega klenega terenca Mercedesa razreda G, za katerega se zdi, da na zunaj ostaja precej nespremenjen.

Še je pravica na tem svetu: Mercedes razreda G ostaja kleni terenec! (foto: Daimler) Daimler
15. 1. 2018

Kot pravijo pri Daimerju, je karoserija njihovega terenca obdržala vse osnovne ikonske značilnosti svojih predhodnikov, ki segajo v leto 1979, kakršni so značilne kljuke in vidni panti vrat, značilni zvok zapiranja vrat, robustna zaščitna letev, nadomestna guma na zunanji strani zadnjih vrat, značilni smerniki in oglate karoserijske linije z izstopajočim pokrovom motorja. Oblikovalcem je kljub temu uspelo linije še bolj naostriti, izboljšali so tudi končno izdelavo, predvsem pa tudi nastop, ki izhaja tudi iz povečanih mer. Novi Mercedes razreda G je namreč 53 milimetrov daljši in 121 milimetrov širši od predhodnika.

Povečane mere se odražajo tudi v prostornejši notranjosti, ki je nasprotno od zunanjosti doživela precej več sprememb, o katerih smo sicer že pisali.

Če je Mercedes razreda G oblikovno ostal precej zvest predhodniku, to veliko manj velja za tehniko. Kot se spodobi za klenega terenca, je še naprej zasnovan na lestvasti šasiji, ločeni od karoserije, a je nanjo pritrjeno novo posamično vpetje koles, pri katerem sta sodelovala oddelka Mercedes-Benz G in Mercedes-AMG. Komponente prednjega vpetja z dvojnimi trikotnimi vodili so pritrjene neposredno na šasijo, zadaj pa togo premo kontrolirajo Panhardov drog in vodili na obeh straneh. Podvozje Mercedesu razreda G med drugim omogoča vzpon na 100-odstotne klance, vožnjo v vodi globine do 70 centimetrov in druge terenske vragolije, podobno kot je to veljalo tudi za predhodnike. Volan je elektromehanski, kar pomani, da so v Mercedesu razreda G na voljo tudi vsi sodobni asistenčni sistemi.

Voznik lahko izbira med različnimi slogi vožnje Comfort, Sport, Individual in Eco, z dodatkom terenskega načina G-Mode, ki je na voljo v vseh slogih vožnje in se samodejno vključi takoj, ko so aktivirane zapore diferenciala ali reduktor.  Seveda se tudi vzmetenje in menjalnik tedaj prilagodita terenski vožnji.

Še nekaj o motorju. Za zdaj so objavljeni le podatki o Mercedesu-Benzu  G 500, ki ga poganja 4-litrski biturbo bencinski motor V8 z močjo 422 'konjev' in navorom 610 njutonmetrov, deluje pa v kombinaciji s samodejnim menjalnikom 9G-Tronic.

Mercedes razreda G na trg pride v začetku poletja, v Nemčiji pa bo stal najmanj 107.040 evrov.