Moto GP, Velika nagrada Italije: podroben vpogled v zadnjo dirko Marca Marqueza

Pred napol praznimi tribunami je slavil Francesco Bagnaia, Marquez je napovedal začasni umik s stez, Pedro Acosta pa je postal najmlajši zmagovalec v razredu Moto 2. In Jorge Martín z Ducatijem je s preko 363 kilometri na uro postavil hitrostni rekord.

Moto GP, Velika nagrada Italije: podroben vpogled v zadnjo dirko Marca Marqueza (foto: Dorna) Dorna
31. 5. 2022

Dirko za italijansko veliko nagrado v Mugellu je v prvi fazi zaznamoval slab obisk gledalcev. Če je bil ikonični Mugello sredi toskanskih gričev vedno prizorišče prave norije in spektakla, je bilo vse skupaj tokrat povsem drugače. Skromen obisk (le dobrih 40.000 gledalcev v nedeljo) so organizatorji pripisovali dvema dejavnikoma. Prvi je seveda odsotnost Valentina Rossija, ki je v Mugello v zadnjih dveh desetletjih tekem priklical preko 100.000 fanatičnih italijanskih tifosijev, ki so vsako leto prišli podpret dirkaškega doktorja.

Zaključek Rossijeve dirkaške kariere lani je pričakovano prinesel tudi upad zanimanja za dirkaški šport v Italiji, kar je svojevrsten fenomen glede na to, da imajo Italijani v tem trenutku vseeno dovolj dirkačev, ki se na posameznih dirkah in tudi v prvenstvu lahko celo potegujejo za najvišja mesta. Bagnaia, Marini, Bezzechi, Bastianini in ostali očitno vsi skupaj niso dovolj velik magnet za italijanske navijače.

Poleg tega je bilo za dirko v Mugellu res napovedano slabo vreme. Nevihte z nalivi tako za soboto kot za nedeljo so od obiska zagotovo odvrnile marsikoga, in če temu dodam še nenormalno zasoljene cene vstopnic, je slab obisk razumljiv. Skoraj 100 evrov za ogled nedeljske dirke in 270 evrov za celotni dirkaški vikend je enostavno preveč, in tribune v Mugellu so ostale prazne kot že dolgo ne.

Acosta je najmlajši, Marquez na operacijo

A tisti, ki so se vseeno odločili za obisk (med njimi je bilo tudi veliko Slovencev), so zagotovo prišli na svoj račun. V tekmovalnem razredu Moto 2 je namreč zmagal mladi Španec Pedro Acosta, lanski svetovni prvak razreda Moto 3. Novinec v letošnji sezoni je tako poskrbel za vpis v zgodovino, saj je z 18 leti postal najmlajši zmagovalec v srednjem tekmovalnem razredu in je ta naziv odnesel legendarnemu Marcu Marquezu, ki se za nekaj časa poslavlja od dirkaških stez.

Preberite še: MotoGP: Italijani z novim razlogom za veselje

Marquez je v Mugellu namreč nepričakovano sklical tiskovno konferenco in povedal, da na prihodnjih dirkah sezone ne bo nastopil, saj se odpravlja na operacijo poškodovane rame v ZDA, okrevanje pa bo tudi tokrat dolgotrajno.

»Ne morem dirkati, kot bi sam želel. Poškodba rame me še vedno ovira. Dirkam le za zmage, ne pa za deseto mesto, in trenutna forma ni takšna, kot je v mojem interesu. Odločili smo se še za četrto operacijo rame, saj je boj za letošnji naslov tako rekoč že izgubljen. Ne vemo še, kdaj bom zopet nazaj na motorju. Morda konec te sezone, morda pa šele naslednje leto,« je na presenečenje vseh povedal Marc Marquez, ki je dirko v Mugellu zaključil na skromnem desetem mestu.

Tudi njegov moštveni kolega Pol Espargaró ni imel sreče. Na dirki je padel in jo tako predčasno zaključil, zato so vse glasnejše govorice, da se od Honde prihodnje leto poslavlja in da na njegovo mesto prihaja nekdanji svetovni prvak Joan Mir. Tudi Mir in Rins sta v Mugellu zaključila na tleh in pri Suzukiju so italijansko dirko zapustili brez uvrstitve in sklonjenih glav.

Pri Ducatiju toplo-hladno

Bolje je šlo Ducatiju. V nedeljo so po odličnih sobotnih kvalifikacijah imeli na štartni črti kar prvih pet dirkalnikov, od tega v prvi vrsti vse tri Italijane. Novinec Fabio Di Giannantonio je dosegel svoj prvi najboljši štartni položaj in v moštvu Gresini so ponovno imeli razlog za slavje. Veselje je odmevalo tudi iz garaže moštva Mooney VR46, kjer sta Rossijeva dva dirkača Marini in Bezzechi ravno tako začela iz prve vrste.

Oba sta se v dirki borila z najboljšimi, a za zmagovalni balkon je bilo tokrat premalo. Zaključila sta na petem in šestem mestu, najhitrejši dirkač sobotnih kvalifikacij Fabio Di Giannantonio pa je bil enajsti. Še slabše se je godilo njegovemu moštvenemu tovarišu Enei Bastianiniju. Zmagovalec treh letošnjih dirk je tokrat padel in odstopil.

A pri Ducatiju ni bilo vse tako črno. Iz druge vrste se je namreč z odličnim štartom v vodstvo kmalu prebil Ducatijev tovarniški dirkač Francesco Bagnaia, ki je dirko tudi suvereno dobil. Pred domačimi navijači je bila zanj to prva zmaga v Mugellu. Sprva je še celo kazalo, da se bo tokrat odlični Fabio Quartararo vmešal v boj za zmago, a Francoz do konca dirke ni mogel izničiti dobre sekunde prednosti, ki si jo je privozil Italijan.

Aktualni svetovni prvak je po dirki priznal, da je vozil na vso moč, a na dolgi ravnini Mugella njegova Yamaha ni bila kos hitrim Ducatijem. »Dirkal sem na vso moč, a hitreje ni šlo. Ducatiji so po ravninah prehitri zame. Kljub temu da nisem zmagal, je bila to verjetno najboljša dirka v moji karieri,« je po dirki povedal Quartararo.

Še nekdo je odpeljal odlično. V Mugellu je zopet navdušil Aleix Espargaró, ki je z Aprilio ponovno prišel do tretjega mesta. »Morda bi se danes lahko celo boril za zmago, če ne bi dirke začel daleč zadaj. Danes smo plačali ceno slabih sobotnih kvalifikacij,« je bil zadovoljen, a obenem tudi razočaran Aleix, ki je tako kot njegov moštveni kolega Maverick Vinales pred začetkom dirkaškega vikenda z Aprilio podpisal novo pogodbo o sodelovanju. Oba dirkača ostajata z moštvom tudi prihodnji dve leti.

V Mugellu smo tokrat ponovno videli hitrostni rekord. Španec Jorge Martín z Ducatijem je v ciljni ravnini vozil s hitrostjo preko 363 kilometrov na uro in s tem zopet obudil razprave, češ da so sodobni dirkalni motocikli prehitri in da bo v prid varnosti dirkačev morda v prihodnje treba razmišljati tudi o tem. Naslednja dirka razreda MotoGP bo dirka za veliko nagrado Katalonije, in sicer že ta konec tedna v Barceloni.

Besedilo: Peter Feguš