Moto test: Yamaha FZ8

Na prvi pogled ni na FZ8 nič pretresljivo novega: že poznane ostre Yamahine linije, športna zasnova, visoko (v primerjavi z R-programom) postavljeno krmilo in minimalna vetrna zaščita. Nova je osmica v imenu in nova je torej prostornina motorja. Ali motoristi potrebujemo FZ8? In če jo, ali je sploh smiselno, da Yamaha ohrani v prodaji FZ6?

25. 10. 2010

Bolj kot tuhtam, bolj se zdi, da je za rojstvo nove FZ8 kriva evropska konkurenca. Ta namreč ni tako zelo usmerjena na 600 ter 1.000 'kubikov', in to iz zelo preprostega razloga – ker Aprilia Shiver 750 in BMW F 800 R nista izvedenki superšportnikov, ampak prav za ta razred skonstruirana stroja.

Spregledati ne gre niti Triumphovega Street Tripla 675, ki je v nasprotju z Aprilio in BMW-jem pravzaprav slečen superšportnik (izvira iz Daytone), a se prav tako ne opira na 600 kubičnih centimetrov prostornine v valjih.

Res je tudi, da noben izmed omenjenih nima štirivaljnega, ampak tri- in dvovaljne motorje, ki pri enaki prostornini na kolo spravijo manj kilovatov, a obenem ponudijo več tistega, kar motorist na cesti (in ne na dirkališču) potrebuje: navor, odzivnost in moč v spodnjem območju vrtljajev. In FZ8, v primerjavi z FZ6, ponuja prav to.

Test si lahko preberete na www.moto-magazin.si.