Na dirkališča se vrača upokojeni BMW-jev osemvaljnik

19. 7. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Pri BMW M so že pognali hibridni pogonski sklop z V8 motorjem, s katerim bodo dirkali v prvenstvu SportsCar v razredu hibridnih dirkalnikov LMDh.

BMW bo s prihodnjim letom v vzdržljivostnem dirkanju nastopal v novem hibridnem razredu LMDh. Za novi hibridni dirkalnik pa so iz pokoja pripeljali V8 motor z oznako P66, ki se je vrtel v dirkalniku M4 prvenstva DTM - nazadnje v sezonah 2017 in 2018, še prej pa od 2012 v dirkalniku M3 (E92) DTM. Razviti povsem nov motor namreč ni bilo časovno ali ekonomsko vzdržno, zato so izbirali med obstoječimi možnostmi. V igri je bil celo prisilno polnjeni štirivaljnik z oznako P48, ki je v M4 DTM nadomestil prav P66, pa potem tudi prisilno polnjeni V8 iz M8 GTE z oznako P63.

Zakaj so se torej namesto sodobnega štirivaljnika zopet odločili za štirilitrski osemvaljnik? Ulrich Schulz, vodja načrtovanja pogonskih sklopov pri BMW M Motorsport pravi: “Morebitne težave z vzdržljivostjo P48 in velika teža P63 sta bila negativna pomisleka. Velik plus je, da smo lahko za motor uporabili jeklo in aluminij z znanjem iz časa, ko je bil BMW še v Formuli 1. Kot tudi komponente, kot so gredi, ohišja in posamezni manjši deli. S tem smo prihranili čas in denar, saj moramo motor pripraviti že do Daytone 2023.” Omenjeni osemvaljnik za vgradnjo ne potrebuje pomožnega okvirja in je bil hkrati tisti, ki najbolje ustreza novim pravilom.

Preberite tudi: Takšna je prihodnost BMW-jevih šest in osemvaljnikov

Tako so morali močno prilagoditi stari osemvaljnik, kar je bila po Schulzevih besedah kompleksna naloga. Osemvaljniku, ki je bil sicer prvotno atmosferski, so najprej dodali dva turbopolnilnika in prilagodili ročično gred. Prva naloga je bila izboljšati vzdržljivost in toplotno upravljanje ter povečati zmogljivost. Takšen motor, ki so mu dali oznako P66/2, so testirali že sam po sebi, nato pa ga prilagodili še za Dallarino šasijo in novi električni sistem. Tako ima nova različica motorja oznako P66/3.

Nato so morali vse skupaj seveda sestaviti še v hibridni pogonski sklop, kar so zaključili junija in celoten sklop tudi prvič uspešno pognali. Med osemvaljnikom in električnim motorjem je sicer sklopka, kar pomeni, da lahko delujeta neodvisno. V garažah se lahko dirkalnik tako premika na električni pogon.

Električne motorje v razredu LMDh sicer dobavlja Bosch, medtem ko so baterijo razvili pri Williamsu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja