Med mestoma Kungsgarden in Sandviken na Švedskem odpirajo prvo električno avtocesto. Deluje po enakem sistemu, kot tramvajska električna napeljava, ki je znana že 120 let, a jo prvič uveljavljajo tudi za napajanje težkih tovornih vozil na javni cesti pri visokih hitrostih.
Težkim tovornjakom znamke Scania so namreč za voznikovo kabino vgradili pantografe, ki s jih povezali z rednim hibridnim pogonskim sistemom tovornjakov. Pantograf na cesti dovaja električno energijo v hibridni pogonski sistem tovornjaka, na žično električno napeljavo nad cesto pa se lahko priključi do hitrosti 90 kilometrov na uro. Ko tovornjak zapusti električno avtocesto, vožnjo nadaljuje kot dizelsko-električni hibrid.
Pantografi se sicer napajajo iz voda nad voznim pasom, ki je z ograjo ločen od ostalih pasov, žice pa so obešene na stebre v medsebojni razdalji 60 metrov. Na počivališču ob avtocesti so uredili tudi napajalno postajo, ki sicer deluje popolnoma samodejno, a jo bodo vsaj v poskusnem obdobju nadzorovali tudi tehniki. Na počivališču so zgradili tudi demonstracijski krog, na katere bodo voznikom lahko demonstrirali ustavljanje in speljevanje s pantografom opremljenih tovornjakov.
Projekt je nastal v okviru naročila švedskih ministrstev za promet in energijo ter vladne agencije za razvoj Vinnova za poročilo o verodostojnosti preusmeritve težkega cestnega tovornega prometa na bolj okoljsko vzdržen električni pogon. Omenjeni odsek ceste je eden od dveh poskusnih projektov, s katerima bodo ovrednotili dve tehnologiji za elektrifikacijo avtoceste. V demonstracijskem obdobju med junijem 2016 in decembrom 2018 bosta po cesti vozila dva različna hibridna tovornjaka, s katerima bodo preverjali delovanje sistema.