Električne avtomobile bo doletela dodatna carina, ki bo kupce močno udarila po žepu …
Evropska komisija je uresničila grožnje in uvedla začasne dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske. Odločitev je posledica raziskave, ki je razkrila, da kitajski proizvajalci uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige in s tem ogrožajo interese in konkurenčnost podjetij, ki vozila izdelujejo v EU.
Višina carine se bo razlikovala med proizvajalci, odvisno od tega, ali so sodelovali v preiskavi ali ne. Največji kitajski proizvajalec električnih avtomobilov BYD bo nastradal še najmanj, saj bo carina na njihova vozila znašala 17,4 odstotka, avtomobili podjetja Geely se bodo podražili za 19,9 odstotkov, najbolj pa bo nastradal SAIC, ki med drugim izdeluje tudi izjemno priljubljene avtomobile MG, saj jih bo doletela carina v višini kar 37,6 odstotkov.
To pomeni, da bi se lahko nekatere izvedbe MG 4 podražile tudi za več kot 15 tisoč evrov! Začasne dodatne dajatve bodo sicer veljale le štiri mesece, v tem času pa bodo nadaljevali pogajanja in sprejeli dokončno odločitev za uvedbo kazenskih carin, ki jo morajo potrditi države članice EU.
Ironično pa se s kaznijo ne strinjajo nekatere evropske znamke. Pri Volkswagnu trdijo celo, da je odločitev komisije škodljiva za evropski avtomobilski trg, saj dodatne carine na dolgi rok škodujejo krepitvi konkurenčnosti in zaustavljajo povpraševanje po električnih avtomobilih na trgih EU. Strinjali so se tudi pri BMW-ju, kjer so zapisali, da carinska vojna med EU in Kitajsko “vodi v slepo ulico.”