Najmočnejši in najhitrejši Ferrari doslej: Berlinetta 812 Superfast z 800-'konjskim' dvanajstvaljnikom

Ferrari se bo na letošnji ženevski avtomobilski salon pripeljal kar s svojim najmočnejšim in najhitrejšim avtomobilom doslej. V Maranellu bodo s tem modelom obeležili tudi sedemdeseto obletnico prvega avtomobila z imenom Ferrari.

Najmočnejši in najhitrejši Ferrari doslej: Berlinetta 812 Superfast z 800-'konjskim' dvanajstvaljnikom (foto: Ferrari) Ferrari
16. 2. 2017

Enzo Ferrari je sicer svoje podjetje, ki se je tedaj imenovalo Auto Avio Costruzioni, ustanovil že leta 1939, leta 1940 pa je iz njega pripeljal tudi prvi avtombil, a za začetek Ferrarijeve avtomobilske proizvodnje vseeno velja leto 1947, ko je iz nje zapeljal prvi avtomobil s Ferrarijevim znakom: Ferrari 125 S.

Ferrari 812 Superfast so oblikovali v studiu Ferrari Styling Center in z njim, kot pravijo, povsem redefinirali oblikovni jezik Ferrarijev z motorjem V12 v sprednjem delu. Gre predvsem za 'fastback', ki z zadnjim delom spominja na 365 GTB4 iz leta 1969, z bočnimi linijami pa so vizualno zmanjšali vpliv zadka in izpostavili vdolbine za kolesa. Skulpturirane vstopnike za zrak na pokrovu motorja so poudarili z led dnevnimi lučmi, zadaj pa horizontalne linije zmotijo štiri okrogle luči, ki tudi spominjajo na preteklost znamke. Kot se za športnika spodobi, je bilo veliko pozornosti posvečene piljenju aerodinamike, na novinca pa bo opozarjala tudi nova rdeča barva Rosso Settanta.

Ne le hiter, tudi udoben in prostoren

Notranjost so z radikalnim videzom oblikovno uskladili z agresivno zunanjostjo, a so potnikom zagotovili tudi udobje in prostornost, vozniku pa namenili tudi novi volanski obroč in obširni nabor info-zabavnostne tehnike. Pri obvladovanju avtomobila mu pomagajo tudi elektromehanični volan, zmogljivi ESP z nadzorom bočnega zdrsa SSC, izboljšana virtualno skrajšana medosna razdalja, ki jo je uvedel Ferrari F12tdf, in športni menjalnik z dvojno sklopko.

Ja, ima jih 800. Osemsto!

Vsi ti pripomočki so tudi zares potrebni, saj je pod motornim pokrovom siloviti novi 6,5-litrski motor V12, ki pri 8.500 vrtljajih na minuto razvije največjo moč 800 'konj', kar prevedeno v specifično moč pomeni 123 'konj' na liter delovne prostornine. Največji navor 718 njutonmetrov je sicer na voljo pri 7.000 vrtljajih na minuto, a ga motor kar 80 odstotkov razvija že od 3.500 vrtljajev na minuto, k čemur je pripomogel tudi sitem za neposredno vbrizgavanje goriva v izgorevalne komore, ki deluje pod tlakom 350 barov.

In kaj to pomeni v praksi? Ferrari 812 Superfast se s porabo 14,9 litra bencina na sto kilometrov in izpusti 340 gramov ogljikovega dioksida na kilometer ne bo ravno vpisal v srca evropskih okoljskih uradnikov, zato pa bo bolj všeč avtomobilskim navdušencem, saj 100 kilometrov na uro doseže že v 2,9 sekunde in pospešuje nad 340 kilometrov na uro.