Napoved: Mazda6

14. 12. 2011
Deli
Mazda6 (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Mazda je zadnjo generacijo Mazde6 predstavila že leta 2007, lani pa jo je koreniteje prenovila, zato lahko sklepamo, da že intenzivno pripravlja njeno naslednico.

Verjetno je še ne bomo videli prihodnje leto, enkrat leta 2013 pa bi jo že lahko pričakovali. Tedaj bo vsaj minilo šest let od predstavitve sedanje generacije. Če upoštevamo – verjetno upravičeno – domnevo, da je na avtomobilskem salonu v Tokiu predstavljena študija Takeri dokončna oblikovna napoved nove Mazde6, ter dejstvo, da je med predstavitvijo študije Minagi in Mazde CX-5 kot dejanskega izdelka, ki je izšel iz nje, minilo le dobrega pol leta, bi si datum predstavitve nove Mazde6 kljub temu drznili prestaviti celo nekoliko bliže. Morebiti v jesenski Pariz?

Seveda so to le ugibanja brez prave osnove in videli bomo, kaj nam bo zares prinesel čas. Zelo gotovo pa lahko napišemo, da bo tudi nova Mazda6 sledila dinamičnemu oblikovnemu jeziku 'duha gibanja' KODO in da bo opremljena s podvozjem, zavorami, motorji, menjalniki in drugimi komponentami, ki jih je Mazda razvila in jih še razvija v okviru svoje nove tehnologije Skyactiv. Verjetno bo imela tudi veliko elementov lahke gradnje, kakršni so denimo nosilci odbijačev iz lahkega visokotrdnostnega jekla na Mazdi CX-5.

Vsekakor bi si v njej lahko predstavljali tudi na študiji Takeri predstavljena regenerativni zavorni sistem, ki kinetično energijo avtomobila pretvarja v elektriko za pogon električnih naprav, vsekakor pa tudi s sistemom i-stop opremljeni dizelski motor 2.2 Skyactiv-D. Morebiti bi se v njej lahko pojavila tudi motorja iz Mazde CX-5, 2,2-litrski dizelski Skyactiv-D z dvema stopnjama moči in brez sistema i-stop ter dvolitrski bencinski motor Skyactiv-G, ki že poganja tudi nekaterim trgom namenjeno Mazdo3 in se v njej menda solidno obnese.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del