To je avto, ki naj bi povsem zasenčil Teslo model Y. A proizvajalčeva sedanjost je več kot rožnata

20. 5. 2025 | Gregor Žvab
To je avto, ki naj bi povsem zasenčil Teslo model Y. A proizvajalčeva sedanjost je več kot rožnata (foto: Xiaomi)
Xiaomi

YU7 naj bi bil na kitajskem neposredni konkurent Tesli. Če bo le Xiaomi premagal trenutne težave ...

Kitajski tehnološki velikan Xiaomi bo 22. maja uradno predstavil svoj novi električni SUV, imenovan YU7, ki se postavlja kot direktni konkurent Teslinemu Modelu Y na največjem avtomobilskem trgu na svetu – Kitajskem. Poleg avtomobila bodo na dogodku razkrili še nekaj novih produktov, med drugim mobilni čip Xring O1, ki ga je podjetje razvilo v lastni režiji, in pametni telefon Xiaomi 15S Pro.

Novi tekmec v segmentu električnih SUV-jev

Po mnenju analitikov ima YU7 vse možnosti, da postane pomemben igralec v premijskem segmentu električnih športnih terencev. Xiaomi je lani že presenetil avtomobilski svet z limuzino SU7, s katero je prehitel Teslin Model 3 po mesečni prodaji na kitajskem trgu. Kljub velikim pričakovanjem Xiaomi YU7 ni predstavil na nedavnem avtomobilskem salonu v Šanghaju, kar je pri številnih oboževalcih povzročilo razočaranje. A kot kaže, so prihranili predstavo za lasten dogodek.

YU7 bo zgrajen na podobni osnovi kot SU7, vendar bo ponujal več prostora, višjo pozicijo sedenja in po vsej verjetnosti vse najboljše, kar ponuja Xiaomi v svetu povezljivosti in digitalnih storitev. Vozilo bo verjetno vključeno v širši Xiaomi ekosistem, ki temelji na njihovih lastnih čipih in operacijskih sistemih.

Kakšen okus ima najstarejša voda na svetu

Xiaomi vlaga milijarde v razvoj čipov

Predsednik in ustanovitelj Xiaomija Lei Jun je na svojem profilu na platformi Weibo razkril, da je podjetje v razvoj čipa Xring O1 vložilo 1,87 milijarde evrov, do leta 2035 pa načrtuje dodatnih 6,9 milijarde evrov vlaganj v razvoj čipov. Podjetje se je v razvoj polprevodnikov podalo že leta 2014, a se je zaradi težav kmalu osredotočilo na manj kompleksne rešitve, kot so čipi za upravljanje baterij in procesiranje slik. S prehodom v avtomobilski sektor pa se Xiaomi vrača tudi k razvoju kompleksnejših čipov za pametne telefone.

Lei Jun je ob tem poudaril: »Če želi Xiaomi postati vodilno podjetje na področju napredne tehnologije, mora osvojiti tudi razvoj čipov. To je vrh, ki ga moramo doseči.«

SU7 in naraščajoče težave

Kljub začetnemu uspehu modela SU7, ki je z nizko ceno in dobrimi tehničnimi lastnostmi osvojil številne kupce, se je povpraševanje po njem v zadnjih tednih začelo zmanjševati. Marca letos je model SU7 doživel smrtno prometno nesrečo, kar je sprožilo številna vprašanja o varnosti in stabilnosti programske opreme. Po incidentu so se pri Xiaomiju znašli pod drobnogledom javnosti in regulatorjev, kar je vplivalo tudi na zaupanje potrošnikov.

Še več: nekateri uporabniki so poročali o težavah z infotainment sistemom, programsko podporo in tovarniškimi napakami, kar postavlja dodatna vprašanja o zanesljivosti Xiaomijevih avtomobilskih ambicij. Čeprav podjetje trdi, da gre za osamljene primere, bo uspeh modela YU7 močno odvisen od sposobnosti podjetja, da odpravi te težave in pridobi nazaj zaupanje javnosti.

Kljub vsemu pa se zdi, da Xiaomi ostaja odločen v svoji strategiji postati ključni igralec tudi na avtomobilskem trgu – poleg že uveljavljenega položaja v svetu pametnih naprav.

Pozor! Sodobni avtomobili vam lahko uničijo kamero na mobilnem telefonu - nikoli ne počnite tega ... (VIDEO)

Novo na Metroplay: "O izzivih na podjetniški poti, ljubezni do rutine in delu s partnerjem" | Karin Poravne