Prva letošnja mednarodna avtomobilska razstava odpira vrata in v ameriški Detroit privablja pozornost sveta.
Napovedanih je kar več kot 30 novosti, večinoma sicer pomembnejših za ameriški trg, a nekaj bo tudi takih, ki bodo prišle tudi na evropski trg. Takšne bodo seveda predstavili neameriški izdelovalci.
Pričakuje se, da bo zvezda salona Mercedesov razred C, ki ga bodo prav v Detroitu prvič predstavili obiskovalcem. Tudi zato ker bo Mercedes-Benz ob njegovi izdelavi v Stuttgartu od avgusta v svoji ameriški tovarni izdeloval ta model. Podobno kot Stuttgartčani se za Detroit pripravljajo Bavarci. Audi bo predstavil študijo svoje novosti Q1, majhnega, štirimetrskega križanca. BMW pa bo prvič pokazal nekaj različic iz serije M, manjšega M235i pa tudi M3 in M4 Coupéja, prenovljen pa bo tudi X1. Vsekakor naj bi bila pomembna tudi premiera novega 2 Active Tourerja, prvega avtomobila z znakom BMW na novi platformi s prednjim pogonom.
Plejadi novosti iz evropskih premijskih znamk se bo pridružil tudi Volvo, ki bo kot študijo predstavil eno od različic prihajajoče novosti XC90, a zdaj kot XC Coupé.
Ameriški trije so z napovedmi svojih novih modelov še bolj skromni in bodo večino podrobnosti (s slikovnim materialom vred) predstavili šele na salonu, tako da zdaj, ko naznanjamo dogajanje v Detroitu, lahko samo napovemo sicer že predstavljenega Fordovega Mustanga pa tudi najmočnejšo različico Corvette Stingray Z06.
Cadillac bo predstavil dodatek k svoji ponudbi, konkurenta BMW-jeve serije 4, ATS Coupéja. Chrysler bo pokazal povsem novega 200 (na platformi Alfe Giuliette in Dodgea Darta), Ford tudi študijo C-Maxa z električnim pogonom in sončnimi celicami na strehi kot pripomoček za polnjenje akumulatorjev pa tudi serijskega F-150. Ta poltovornjak je še vedno eden najpomembnejših Fordovih modelov in z njim bodo tudi v tem letu poskušali ohraniti prvo mesto med ameriškimi znamkami. Znamka GMC je specializirana zgolj za poltovornjake in velike SUV-e in bo v Detroitu pokazala svoj novi največji model Canyon.
Kar precej novosti je napovedanih tudi pri azijskih ponudnikih na ameriškem trgu. Hondina žlahtnejša znamka Acura bo predstavila novi rod modela TL, ki bo zdaj imel oznako TLX. Ta tekmec BMW-jeve serije 5 ali Mercedesa E naj bi sicer ostal na enaki platformi kot do zdaj, a bo dobil prenovljeno karoserijo in notranjost. Honda bo po začetku prodaje doma tudi v ZDA že v prihodnjih nekaj mesecih začela prodajati najmanjši ameriški model Fit, ki bo torej doživel ameriško premiero.
Infiniti (podobno kot Nissan) zdaj spet redno sodeluje na razstavnih prostorih v Detroitu, potem ko so se v krizi prejšnja leta tej trdnjavi ameriške avtomobilske industrije poskušali izogibati. Infiniti Q50 Eau Rouge je njihov najnovejši razstavni primerek. Nissan bo predstavil študijo Sport Sedan, Lexus pa močnejšo različico svojega novega kupeja – RC F.
Na seznamu uradno napovedanih detroitskih novosti so še znamke Subaru, Toyota in Volkswagen, a o njihovih razstavnih primerkih do zdaj ni nič uradno znanega. Subaru naj bi se verjetno pojavil v Detroitu s študijo močnejšega WRX (2,5-litrski turbomotor, oznaka najbrž STi). Toyota bi naj po pričakovanjih opazovalcev predstavila študijo svojega drugega športnega kupeja, nekakšne napovedi njihove uspešne Supre. To naj bi bil tudi avtomobil, ki ga Japonci pripravljajo skupaj z BMW.
Hyundai Genesis
Hyundai je lani na trgu ZDA postavil nove rekorde glede prodaje avtomobilov in nič ne kaže, da bi pričakovali kaj drugega tudi za prihajajoče leto. Držijo visok tempo uveljavitve novih modelov in letos si največ obetajo od novega rodu že do zdaj uspešne limuzine Genesis. Še lani je ta v Detroitu stala kot študija, decembra pa so jo kot serijski avtomobil že pokazali v Južni Koreji. Elegantna limuzina nakazuje tudi novo oblikovalsko smer bolj luksuznih Hyundaievih modelov. Projekt Genesis je bil nekaj časa pri Hyundaiu celo omenjen kot prehod do bolj luksuzne oziroma prestižne znamke, a so takšno posnemanje Toyote z Lexusom, Nissana z Infinitijem ali Honde z Acuro opustili. Novi Genesis pa je zanimiv tudi za evropski trg, saj se Hyundai pripravlja, da bo prav s to limuzino poskušal uspeh iz ZDA ponoviti tudi v Evropi. Poleg Genesisa naj bi Hyundai v Detroitu predstavil tudi prenovljeno Sonato (pri nas i40).
Infiniti Q50 Eau Rouge
Že pred letom dni je prav na detroitskem salonu Infiniti slavil premiero svoje večje limuzine, zdaj pa ji bo dodal še bolj športno različico, imenovano po enem najzahtevnejših ovinkov formule 1 (iz belgijskega Spaja). Tudi predstavitev bo temeljila na povezavi s formulo 1, saj se ta znamka rada pohvali, da sodeluje z moštvom Red Bull Racing sedanjega svetovnega prvaka Sebastiana Vettla, uradno pa je Vettel celo eden od tehničnih direktorjev. Razen nekaj aerodinamičnih dodatkov in precej širših in večjih koles bo ta novost ponudila tudi precej močnejšo motorno različico (okoli 400 'konjev').
Kia GT4 Stinger
Izpod rok enega najuspešnejših oblikovalcev sedanjega časa, sicer podpredsednika podjetja Hyundai-Kia, Nemca Petra Schreyerja, prihaja še ena prelestna oblika nove Kijine študije. Tokrat se ta imenuje GT4 Stinger. Gre za spet nov poskus preudarjanja razpoloženja ameriških kupcev glede manjših kupejev. Podrobnosti sicer niso znane, a govorice pravijo, da bo Stinger kasneje postal prvi serijski avtomobil, ki bo oblikovan po prenovljenih oblikovalskih smernicah pri Kii – seveda ostaja značilna maska ('tigrov smrček'), motiv luči in žarometov pa bo povsem prenovljen.
Lexus RC F
Lexus bo pri novosti RC F, ki bo najprej v prodaji prav v ZDA, predstavil le nekoliko spremenjeno karoserijsko in opremsko različico modela, ki so ga premierno pokazali v Tokiu z dodatno oznako F. Kot je znano, je RC kupejevska različica modela IS, pri kateri ostaja tehnična osnova skoraj povsem nespremenjena, torej s hibridnim pogonom (z 2,5-litrskim štirivaljnikom) ali pa večjim, trilitrskim motorjem V6. Za različico z oznako F pa naj bi pri Lexusu pripravili večji motor (V8) s kar 460 'konji'.
Nissan Sport Sedan Concept
Pomemben del Nissanovega načrta osvajanja večjega tržnega deleža v Severni Ameriki je boj v najpomembnejšem razredu osebnih avtomobilov, ki mu Američani pravijo 'midsize', pri nas pa avtomobilom te velikosti pravimo višji srednji. V ZDA se v tem razredu bije bitka med tremi najbolje prodajanimi predstavniki. V preteklem letu si je prvenstvo priboril Fordov Fusion (pri nas bo to čez leto dni novi Mondeo). Prvič po skoraj desetletju je tako z mesta najuspešnejšega izpodrinil Toyotinega Camryja. V tem razredu imajo tradicionalno pomembno vlogo azijske znamke, poleg Toyote še Honda z Accordom, Hyundai s Sonato in Nissan z Maximo. Sport Sedan je tako napoved novega rodu Maxime, ki pa jo bodo kar precej spremenili in ji v prihodnje nadeli tudi precej drugačen videz, da bo Nissan z njo še bolj posegel v boj z najboljšimi. Oznaka Sport pri novi Maximi pomeni tudi precej bolj kupejevsko oblikovano karoserijo (seveda še naprej kot štirivratna limuzina). Nekatere oblikovalske smernice na novi Maximi bodo veljale za vse njihove avtomobile v prihodnosti – tudi za petvratno kombilimuzino, ki jo kot študijo za evropski trg lahko pričakujemo v Ženevi.