Pri Audiju se zavedajo, da svetovna gospodarska kriza ni mačji kašelj. Čeprav se ponekod že končuje, vseeno v zavesti ljudi pušča dvome, veča odgovornost ter sili k smotrnemu upravljanju in zmerni porabi.
Seveda ne smemo vsega pripisati gospodarski krizi, marsikatera novost ali vsaj zamisel je nastala že davno pred njo. A krizni časi prisilijo človeka k previdnejšemu ravnanju in smotrnejši porabi, kar pa je za avtomobilska podjetja tudi prodajna priložnost. Če kdaj, potem so zdaj pravi časi, da se ljudem vcepi nov način življenja in z njim tesno povezan nov način prevoza. Iz dneva v dan se vse bolj zdi, da so električna in hibridna vozila naš vsakdanji jutri, pri čemer popuščajo tudi največji skeptiki. A ker so izdelki vedno boljši, jih je tudi vedno lažje sprejeti.
Razširiti krog pogonskih goriv
Audi se v zgodbi o prihodnosti ne omejuje zgolj na do zdaj znano. Svoj krog prijaznih in ekoloških, ali če hočete, varčnih avtomobilov, širi tudi na do zdaj neznana ali manj znana področja. Medtem ko o bencinskih in dizelskih motorjih ni treba izgubljati besed, pa čeprav je v zadnjem desetletju Audi izpuste CO2 zmanjšal za skoraj tretjino, bo prihodnost obarvana z motorji, ki bodo za dvojno delovanje potrebovali tako imenovana e-goriva.
Ker smo z elektriko že precej domači, začnimo z njo. Audi preizkuša številne načine, kako jo aktivno vključiti oziroma priključiti k motorjem z notranjim zgorevanjem. Ena od zamisli je električno turbopuhalo. To deluje le ob speljevanju, zaradi zmožnosti zagotavljanja celotnega navora elektromotorja pa je tako seveda precej bolj učinkovito kot klasično. V praksi zadeva deluje odlično, pravzaprav do te mere, da tudi laični voznik zazna, kako zelo in hipno moč dodaja električni 'pomočnik'.
Povečati ponudbo hibridov
Še bolj prepričljiva je bila vožnja z novim Audijem A1 e-tronom. Ta združuje vzporedni in zaporedni hibridni pogonski sklop (Dual Mode Hybrid), pri čemer lahko A1 zgolj na elektriko prevozi okoli 100 kilometrov. Diskasti elektromotor (EM1, 50 kW/210 Nm) skrbi za zagon sistema in ima predvsem vlogo generatorja, drugi elektromotor (EM2, 85 kW/250 Nm) pa zagotavlja neposredni električni pogon. Oba elektromotorja pa združujeta moč z novim, 1,5-litrskim trivaljnikom (95 kW/200 Nm), kar gledano v celoti vozniku ponudi približno 180 'konj' in velikanski navor. V praksi se A1 e-tron izkaže za izjemno poskočen avtomobilček, predvsem kadar delujeta električni in bencinski sklop skupaj. Navduši tudi vožnja le na elektriko. Brez izpustov, le na električni pogon, se lahko peljemo do 55 km/h, če je baterija polna in ob pomoči bencinskega motorja, ki v tem primeru skupaj z generatorjem zagotavlja le električno energijo, pa kar 130 km/h. Ob večji hitrosti pa vajeti v svoje roke seveda prevzame zgolj bencinski motor, elektrika pa pomaga le pri pospeševanju oz. drugih večjih naporih.
Pridobivanje novih virov energije: Morda največja zanimivost Audijeve prihodnosti se kaže v razvijanju dodatnih e-goriv.
Pogon na avtoplin (LPG) je tudi pri nas že precej razširjen, bistveno manj na zemeljski plin (CNG). A kot kaže, je to tržna niša, ki jo bodo razvijali tudi pri Audiju. Prvi korak k uporabi plina je novi Audi A3 Sportback TCNG, ki je že serijsko opremljen z 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem, ki lahko deluje na bencin ali plin (CNG) in pri tem doseže 190 km/h največje hitrosti. Ob tem naj bi porabil le 3,6 kilograma zemeljskega plina in skupno na plin prevozil kar 780 kilometrov, dodatno še 400 kilometrov na bencin.
Revolucijo pa Audi napoveduje z izgradnjo tovarn za pridobivanje e-goriv. Za proizvodnjo plina naj bi tovarna v Nemčiji stala že prihodnje leto, ki bo iz obnovljivih virov energije pridobivala plin. Prav tako prihodnje leto pa bo Audi ob pomoči ameriškega partnerja Joule Unlimited zgradil tovarno za pridobivanje e-dizla in e-etanola. Zadnjega bodo, pozor, iz odpadnih voda, dodanega ogljikovega dioksida in vpliva sonca proizvajali gensko spremenjeni mikroorganizmi oziroma bakterije. Odpadne vode bodo zbirali v velikanskem bazenu, ob dodanem ogljikovem dioksidu pa bodo bakterije na vročem soncu reagirale in proizvajale gorivo. Sliši se kot znanstvena fantastika, a projekt že poteka, saj Audi in Joule Unlimited sodelujeta že od leta 2011, vsi projekti za začetek gradnje omenjene tovarne pa so že v končni fazi.