Napredni elektronski pripomočki

7. 12. 2010 | Aljoša Mrak
Deli

Počasi se napredni elektronski pripomočki uveljavljajo tudi v Sloveniji. Morda bo k temu prispeval tudi novi Passat.

Seveda noben avtomobil ni primeren za pijane in zaspane voznike, a le redke sodobne kočije vam bodo tudi nazorno nakazale, da je postelja v tistem trenutku primernejša. Novi Volkswagen Passat je že tak.

Že zamahujete z roko in s studom ugotavljate, da so šli z elektronskimi pripomočki predaleč? Ne bo držalo. Le pomislite na stabilnostni sistem ESP, ki je bil na začetku sovražnik številka ena, češ mojega avtomobila pa že ne bo vozila elektronika, saj sem dovolj dober voznik. Dandanes je omenjeni varnostni sistem tako rekoč obvezna oprema.

Pogledali smo pod karoserijo novega Passata, ki znova zvišuje merila pri aktivni varnosti. Zanimiv se mi je zdel namreč pogovor z direktorjem Volkswagnove filiale v Sloveniji Markom Škribo, ki je dejal, da v Passatu CC zelo veliko ljudi ob nakupu obkljuka sistem Lane Assist. To je tisti sistem, ki tudi v novem Passatu zaznava vzdolžne cestne oznake in voznika ob nenadni spremembi smeri zelo nežno, vendar dovolj očitno popravi na volanu.

Ljubitelji črnega humorja bi dejali, da je to idealno za pijance, vendar se s tem ne bomo šalili, saj pijanci nimajo kaj delati za volanom. Že tako je preveč mrtvih na cestah. In da bi bilo manj hujših nesreč, so kupci Volkswagnovega CC-ja že pripravljeni seči v žep, da so na cesti varnejši.

Pri novem Passatu odstotek z dodatno opremo dobro založenih vozil verjetno ne bo tako velik, saj je med njimi tudi veliko službenih, pa vendar gre trend očitno v tej smeri – tudi v Sloveniji!

Pri nas naj bi bila pri sedmi generaciji Passata najbolje prodajana oprema Comfortline, ki serijsko razvaja z večjimi aluminijastimi kolesi (16 palcev), sedežema z ledveno oporo, samodejno klimatsko napravo Climatronic, tipalom za dež, tempomatom, parkirnimi tipali spredaj in zadaj, notranjim ogledalom s samodejnim zasenčenjem in – presenetljivo? – tipalom za zaznavanje utrujenosti voznika.

Sistem zazna voznikovo nepozornost in z zvočnim signalom ter grafičnim opozorilom na instrumentni plošči sporoči, da je že skrajni čas, da zapeljete na počivališče. To je dobrodošlo predvsem na dolgih poteh, ko se utrujenost prikrade hinavsko, kar pogosto povzroči nesrečo s smrtnim izidom.

Da bi vozniku pomagali do manjše utrujenosti predvsem na dolgočasnih avtocestah, Volkswagnovi inženirji in elektroniki ponujajo še aktivni tempomat. Po vklopu sistema ob hitrosti določite še razdaljo, s katero bo avtomobil samodejno sledil spredaj vozečemu avtomobilu. Če slučajno vmes skoči še eden, čeprav sistem ne dovoljuje krajše razdalje od tiste 'še dovolj varne' in je torej vsiljivec nevaren voznik (na žalost zelo pogosto pri nas! ), bo tempomat znova določil varno razdaljo – tokrat do vsiljivca.

Novost je nadgradnja tega sistema, saj lahko voznik Passata ob vklopljenem levem smerniku veliko učinkoviteje pospeši, medtem ko je bil ta vozniški manever pri prejšnjem sistemu zamudnejši.

Medtem ko smo nad večjo varnostjo vsi navdušeni, pa smo še bolj dovzetni za večjo bero udobja. V Wolfsburgu so funkcijo pametnega ključa še nadgradili s tako imenovanim sistemom Easy Open. Če imamo polne roke (trgovina! ), pridemo s pametnim ključem v žepu do prtljažnika in z gibom noge (podobnim brci žoge) sprožimo odklepanje in odpiranje prtljažnika.

Če nam je pokrivalo prtljažnika v napoto, s komolcem samo frcnemo rob pokrivala in prtljažnik se nam bo prikazal v vsej svoji veličini. Odlična in uporabna novost skratka, ki zelo olajša življenje na parkiriščih veleblagovnic.

No, ko smo že pri parkiriščih, pa še nekaj za nerodnejše voznike: pomoč pri parkiranju. Novi Passat zna tudi sam parkirati, saj lahko tako pri bočnem kot pri vzvratnem parkiranju samodejno vrti volanski obroč, voznik pa avto upravlja le s stopalkami. Kljub tehničnim omejitvam (zagotovljeni morajo biti številni pogoji) bo novost prav gotovo kmalu postala standard.

Poglejte si video, pa vam bodo vsi omenjeni sistemi takoj razumljivi.

Pravite, da avtomobili kmalu ne bodo avtomobili, ampak računalniki na štirih kolesih? Prav imate. Sledi pa vprašanje: ali že imate sesalnik, ki sam zaznava prostor, ali zobno ščetko, ki se trese namesto vaše desnice, ali ključ hiše na prstni dotik ali tridimenzionalno TV? Temu se reče tudi – napredek.

Aljoša Mrak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja