Internet (ali lepše rečeno splet) je idealen medij za posredovanje informacij. Če ga seveda uporabljaš!
Zadnjič sem hotel napisati novico o praškem relisprintu, na katerem je zmagal stari znanec Saturnusa Vaclav Pech, zato sem pokukal na njegovo spletno stran. Čeh je znan kot vrhunski dirkač, ki pa zna samo nemško in skoraj nič angleško, kar je tudi edina slabost njegovega medija.
Če se spomnite iz šolskih klopi, je medij posrednik – v našem primeru med dirkačem in navijači, ljubitelji dirkanja, novinarji ali zgolj naključnimi 'srfarji'. Njegova stran pa je zelo dobro založena in seveda aktualna, zato sem upal na angleško govorečega moderatorja in po elektronski pošti zaprosil za večjo in kakovostnejšo fotografijo. Odgovor: »Yes, no problem!« je prišel zelo kmalu, fotografija nikdar. Očitno je bil na drugi strani prav Pech, ki mojega vprašanja ni razumel. Ah, kaj hočemo, kaj pa bi drugega pričakovali od 'čeha'!
Smeh v uredništvu se je kmalu polegel, moja radovednost pa ni hotela izpred računalniškega zaslona. Čeprav sem naredil napako in ga ogovoril po angleško, sem na njegovi strani izvedel vse; tudi to, da bo v sezoni 2011 spet nastopal na Saturnusu. Kako pa je z našimi dirkači? Pogledal sem prvih devet v skupnih razvrstitvah med vozniki v reliju in paralelnem relikrosu, pri gorskih dirkah in avtokrosu sem moral stvar zastaviti drugače, saj v teh dveh avtomobilskih panogah ni skupnega zmagovalca (zakaj ne?), zato sem vzel prve tri v posameznih divizijah državnega prvenstva oziroma prvih devet v diviziji III. Stanje? Katastrofalno!
V avtokrosu pozitivno izstopa le Robert Kociper, dva imata nekaj osnovnih podatkov v okviru kluba, dve tretjini najboljših dirkačev v priljubljenih buggyjih pa nič! Blatneži, kaj hočemo. Potem pa pridemo do dirkačev gorskega prvenstva in vidimo, da stanje ni nič boljše. Računalničar Peter Marc je najboljši, čeprav s starimi podatki, Dessardo in Makarovič imata nekaj malega v okviru predstavitve kluba, drugi le kakšen zaznamek na facebooku in netlogu. Skratka: katastrofa.
Paralelni relikros? Spet svetla izjema (Jaka Mivšek), Nagode bi jo odnesel z osnovnošolsko oceno dobro, nekaj svetlih zvezdic na FB in netlogu, drugače nič. Tema. Reli je v Sloveniji najbolj priljubljen, tudi najbolj profesionalno zastavljen, torej bi morali biti tudi na spletu najbolje zastopani. Zmagovalec vseh letošnjih dirk za DP Aleks Humar ima srečo, da mu hrbet krijeta Target Motor Sport (kjer očitno še niso imeli časa, da bi C2 R2 Maxa zamenjali s Subarujevo Imprezo) in SEC Racing Team (s koledarjem dirk z letnico 2009), sicer nima svoje spletne strani.
Svetla izjema med relisti je Rok Turk, ki dokazuje, da uspeh ne pride le s hitro vožnjo, temveč s celostno podobo. Bravo! Zelo dobro bi ocenili tudi Uroša Petriča, če ne bi imel na svoji strani še vedno starega dirkalnika in prežvečenega koledarja, presenetljivo dobro se je odrezal Uroš Papež. Drugih šest? Očitno živijo v informacijski kameni dobi.
Medtem ko smo se Čehu smejali, pa se lahko nad našimi dirkači razjokamo. Obup! Vzornike bi lahko poiskali kar med tistimi redkimi Slovenci, ki nastopajo v tujini. Andrej Jereb še vedno velja za merilo, kako se mora dirkač predstaviti na netu, čeprav ga imamo s samo eno odpeljano dirko na leto že napol za dirkaškega upokojenca. Kako pa 'Avtomagazinovi' dirkači? Luka Marko Grošelj obetavno in brata Prek solidno, vendar se je kariera vseh očitno končala leta 2008. Vladimir Stankovič? Ah, saj ste lahko že večkrat prebrali v njegovi kolumni o spletnem mrku, lenobi in obljubah.
Zdaj pa že slišim dirkače, kako bodo bentili, ali morajo v teh kriznih časih še za to zapravljati denar. Splet je najcenejši medij, pa tako mogočen. Za ceno pol gume ali celo samo kakšnega piva s čevapčiči bi vam skoraj vsak računalniški guru postavil spletno stran, prijatelj pa to nato vzdrževal pri življenju. Le volja mora biti. A lažje je samo pljuvati po medijski tišini, čeprav so dirke solidno pokrite s časopisi, nacionalno televizijo in revijami, in se rogati Čehom kot pa počistiti pred domačim pragom. Resnica boli: 'čehi' smo namreč mi, ne oni.
Kaj bi morala imeti dobra spletna stran?
• sveže (!!!) novice
• aktualni koledar
• kratko predstavitev ekipe in dirkača (dirkačev) – tudi v angleškem jeziku
• predstavitev dirkaške tehnike
• delujoč kontakt, po možnosti dostop do večjih in kakovostnejših fotografij za medije
• čim več videoposnetkov
Oglasna deska
Ko je direktor AŠ2005 Dagmar Šuster govoril o tem, da bo spletna stran Zveze za avtošport Slovenije pravzaprav oglasna deska domačega avtomobilskega športnega dogajanja, si nikoli nismo predstavljali, da je s tem mislil natanko to. Na žalost tudi oblikovno. Zato imajo pri obliki še veliko rezerve, da o kritiki o sprotnem vpisovanju rezultatov v skupne razvrstitve in ažurnem objavljanju uradnih rezultatov posameznih dirk sploh ne govorimo. Lahko bi bilo namreč bistveno bolje – z malo več truda in domišljije.
Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj