Za novo generacijo so Mercedesovi inženirji model GLC odločno podkrepili z digitalizirano notranjostjo in hibridnimi pogoni, oblikovalci pod taktirko Roberta Lešnika pa ostali nekoliko previdnejši.
To ne pomeni, da novi GLC ni tudi v oblikovnem smislu sodoben in poln novosti. So pa tokrat v precej večji meri ohranili vizualno razpoloženje, ki se je na prehodu prejšnje generacije, ko se je imenoval še GLK, spremenilo občutno bolj. Novi obliki lepo pristaja linija AMG z agresivnejšimi odbijači in obrobami blatnikov v barvi karoserije. Novi GLC je pet centimetrov daljši (4716 mm), v prtljažniku pa ima 50 litrov več prostora (okroglih 600 litrov). In če že ravno omenjam obliko, vas na hitro povabim še v notranjost, kjer so spremembe očitnejše. Novinca smo novinarji tokrat spoznali na Vranskem.
Voznikovo okolje je izrazito digitalizirano po vzoru razreda C (enak je tudi volan), z velikim navpičnim osrednjim zaslonom infozabavnega sistema in prav tako digitalizirano instrumentno ploščo. Ozračje je bolj imenitno kot prej - to je področje, kjer je predhodniku morda manjkalo nekaj Mercedesove prefinjenosti in občutka razkošja. Tu so potem najnovejši asistenčni sistemi FAP5, ki so pravzaprav enaki tistim v razredu S, pa digitalni žarometi, katerih projekcijska funkcija sedaj že deluje. Ta voznika na primer opozarja na prometne znake, druge voznike pa na vaše namere, kot je menjava voznega pasu na primer.
Motorji? Sedaj vsi blago hibridizirani z zmogljivim integriranim zagonskim alternatorjem z do 17 kW dodatne moči in 200 Nm dodatnega navora. Pri slovenskem uvozniku pravijo, da to pri motorjih ICE ni edina tehnična novost. Prav ti so se začeli prodajati pri nas - dva bencinska in en dizelski dvolitrski štirivaljnik z močjo od 145 do 190 kW, devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, močnejši bencinski (300 4MATIC) do 100 km/h pospeši v 6,2 sekunde.
Preizkusil sem dizelski 220d, ki se zdi (tudi zaradi elektrifikacije) tokrat še bolj prefinjen in bo zagotovo še vedno dobra izbira z uporabnim navorom v nižjem območju vrtljajev. Tudi zvočno udobje ostaja prepričljivo po Mercedesovih standardih. Serijsko podvozje (na voljo tudi zračno vzmetenje) pa je nekoliko na čvrstejši strani in zdi se, da so se tokrat v Stuttgartu trudili narediti vozniško bolj vsestranski avtomobil - dinamičnost so na predstavitvi navsezadnje tudi precej omenjali, čeprav po prvih prevoženih kilometrih nisem opazil izrazito izboljšane natančnosti krmiljenja na primer.
Nisem pa tudi še občutil, koliko agilnosti je GLC pridobil z možnostjo krmiljenja zadnjega para koles (del tehničnega paketa za slabe štiri tisočake). Paket Off-road prinaša 20 mm večji odmik od tal, zaščito podvozja in učinek "prozornega pokrova motorja" na zaslonu s pomočjo kamer za uspešno navigiranje med ovirami.
Predvidoma decembra se bodo ponudbi pridružili še trije priključni hibridni pogonski sklopi - dva z bencinskim in eden z dizelskim motorjem. Najmočnejši GLC 400 e z zmogljivostjo 280 kW bo do stotice pospešil v 5,6 sekunde. Baterija razmeroma razkošne kapacitete 31,2 kWh bo omogočala za več kot 100 kilometrov električnega dosega - ni od muh! Izbrati je mogoče tudi možnost zmogljivejšega polnjenja (60 kW).
Cene? Od 61.900 evrov naprej (za bencinski 200 4MATIC), kar je občutno več od predhodnika, a s precej bogatejšim seznamom serijske opreme. V vozilu GLC bo torej sedaj nekoliko manj možnosti za varčevanje pri opremi in tudi "osnovne" različice se ne zdijo več špartanske oziroma ne trpijo več tako velikih razlik v primerjavi z dražjimi različicami. Seveda to ne velja le za Mercedes. Vstopni dizel stane 63.900 evrov, za zmogljivejši priključni hibrid pa bo treba odšteti 79.900 evrov. Paket AMG Line z zunanjimi in notranjimi športno navdahnjenimi dodatki, športnim podvozjem in večjimi zavorami je na ceniku vreden 5.625 evrov.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?