Ne prezrite: novi Renault Megane brez maske

24. 7. 2008
Deli

Do sedaj smo se srečevali z vohunskimi fotografijami novega Megana, na katerih so bili zamaskirani prototipi. Do sedaj, kajti na tem mestu si lahko ogledate povsem nezamaskiranega novega trivratnega Megana, ki ga bodo pri Renaultu predstavili na avtomobilskem salonu v Parizu. Oktobra!

Fotografije so bile posnete na snemanju oglasa za novega Megana v Združenih državah Amerike. Čeprav se je snemalni kader na vso moč trudil, da bi vsiljivcu preprečil fotografiranje, je vohunskemu fotografu uspelo narediti nekaj posnetkov.

Nova Laguna in Twingo sta oblikovana bolj za tradicionalne kupce kot za avantgardiste, ki so prišli na svoj račun ob prvem Twingu, prvem Espaceu, prvem Scenicu, Vel Satisu in še posebej Avantimu. Z novim Meganom, ki se bo predstavil na oktobrskem avtomobilskem salonu v (za Renault) domačem Parizu, se Francozi vračajo v staro oblikovalsko formo. A ker naklonjenosti kupcev ne bi radi preizkušali s 'tisto znamenito ritko' in TV-spotom zanjo, kot so jo pri aktualni generaciji Megana, bodo trgu ponudili dva oblikovno dokaj različna Megana: pet- in trivratnega.

Petvratna kombilimuzina bo bolj pisana na kožo konservativnim kupcem, saj bo z mehkimi linijami oblikovno sledila vzoru nove Lagune. Stranska linija bo podobna Leonovi in Bravovi, strešna linija bo bolj razgibana kot pri aktualnem Meganu, kar se zračnikov tiče, pa bo posebnost bolj zaprt nos, v katerega bo zrak vstopal večinoma pod registrsko tablico. Konservativno oblikovanemu nosu se bo pridružil zadržan zadek.

Trivratni (novi) Megane bo oblikovalsko dovolj odstopal od petvratnega: stranska linija bo povsem kupejevska (namesto treh bočnih šip bosta le dve - poglejte si ga na fotografijah! ), prednji del bo predvsem zaradi drugačnega odbijača (glej slikovno gradivo) agresivnejši, enako pa lahko zapišemo tudi za zadek, ki bo imel izrazitejši 'ramenski' del in drugačno šipo. Ta bo zelo podobna tisti, ki jo je Renault predstavil na konceptnem Meganu na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi. Takrat so Francozi dejali, da bo novi Megane po prototipu prevzel kar nekaj oblikovalskih rešitev, in pozorna primerjava že razkrije, da so imeli v mislih pokrov motorja, položaj meglenk, prednji odbijač, 'ramenski' del in sredinski del zadka. Nos je pri serijskem Meganu drugačen zaradi varnosti (pešci), prav tako je razumljivo, da serijski kupe ne bo imel konceptovih dvižnih vrat ne njegovih vratnih kljuk ne stranskih ogledalc.

Notranjost pet- in trivratne različice se bo nekoliko razlikovala. Petvratni Megane bo znotraj bližje novi Laguni, kar pomeni elegantnost ter občutek prefinjenosti in mehkobe, ročica ročne zavore ne bo več letalska kot pri aktualni generaciji, ampak klasična, v notranjosti pa bo nekoliko več prostora predvsem v 'ramenskem' delu (medosna razdalja petvratnega novega Megana bo dolga 2, 64 metra). Ker bo Megane (letos petvratni, v začetku prihodnjega leta tudi trivratni, v zimi 2009/2010 pa še Grandtour) predstavljen istočasno kot povsem novi Volkwagen Golf, so bili cilji inženirjev pri razvoju jasni: biti boljši od Nemcev. Ghosnova zahteva, ki je novi Laguni prinesla boljšo kakovost, seveda velja tudi za novega Megana. Kar zadeva podvozje, nas je nova Laguna prijetno presenetila, to pa naj bi uspelo tudi novemu Meganu, ki bo imel še čvrstejše podvozje in veliko bolj komunikativen volanski mehanizem kot sedanji.

Ne čudimo se, da so pri Renaultu povsem na novo razvili podvozje, posebej vpetje in vzmetenje. Za 30 milimetrov razširjeni koloteki naj bi dodatno pripomogli k boljši legi francoza. Meganovi bencinski motorji gibnih prostornin od 1, 6 do 2, 0 litra bodo stregli s približno 110, 140 in 180 'konji', na turbodizelski strani pa bosta 1, 5-litrski dCi in 2.0 dCi z močjo od 90 do 150 'konjev'. Na vrhu ponudbe bo kupejevski Renault Sport z okoli 240 'konji' in s prednjim pogonom.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja