Ne, to ni radar, vseeno pa vam siva škatla ob avtocesti lahko stanjša denarnico

Kazni boste deležni ob vsakem vstopu posebej, najvišja kazen v sistemu pa zaradi številnih ponovnih vstopov trenutno znaša 4.000 evrov.

Ne, to ni radar, vseeno pa vam siva škatla ob avtocesti lahko stanjša denarnico (foto: Profimedia) Profimedia
26. 10. 2022

Na slovenskih cestah smo že dodobra navajeni na mobilne radarje, ki jih policisti in drugi pristojni postavljajo na lokacijah, kjer pogosteje prihaja do prekoračitev hitrosti. Gre za sive kovinske škatle z dvema 'okencema' na sprednji strani, ki jih pogosto lahko videvamo na začetku gradbišč na avtocestah, kjer pride do zmanjšanja največje dovoljene hitrosti, pa tudi na izvozih z avtocest, kjer je najvišja hitrost omejena na 40 kilometrov na uro.

Skoraj enake 'škatle' pa se občasno pojavljajo tudi na uvozih na avtocesto, zaradi česar številni vozniki zmotno mislijo, da gre tudi v tem primeru za merilnike hitrosti. A resnica je v tem primeru nekoliko drugačna. Kot pojasnjujejo na portalu InfoPot na Facebooku, kjer med drugim skrbijo za obveščanje voznikov o aktualnih posebnostih na slovenskih cestah, je namen teh naprav povsem drugačen.

Nekoliko manjši zaboji od tistih, ki so namenjeni lovljenju prehitrih voznikov, so namreč v službi podjetja Dars in njihovih nadzornikov, gre pa za napravo, ki zabeleži registrsko oznako in model vozila, ki vstopi na avtocesto. V sistemu nato preveri, ali je vozilo opremljeno z veljavno vinjeto. Če ugotovi, da vinjete ni, nato pri Darsu prekrškarju izdajo plačilni nalog v višini 300 evrov za vsak vstop na avtocestno omrežje brez vinjete.

Od decembra lani, ko so v obtok prišle digitalne vinjete za letošnje leto, so sicer na Darsu prodali že za več kot 200 milijonov evrov vinjet, kar je največ od njihove uvedbe. Skupno je bilo prodanih 943.000 letnih vinjet za osebna vozila oziroma 145.000 več kot lani.

Preberite še: Na teh odsekih boste prihodnje leto (in leto za tem) deležni še večjih zastojev kot doslej