Nekoč je bil Mini

14. 12. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Kakšen pa je to avto, da lahko vanj zbašeš njegovega davnega prednika?

Napredek ali, še raje, spremembe (ker težko trdimo, da gre vse le na boljše) se zadnjega pol stoletja odvijajo z bliskovito hitrostjo. V petdesetih letih je število prebivalcev na modro-zeleni krogli poskočilo za približno štiri milijarde, povečal se je krompir, zrasla je povprečna košarica modrčka . . In zrasli so avtomobili.

Nizozemski novinar Jeroen Booij je v dokaz originalnega Minija stlačil v Countrymana. Pravega sicer ne, ker bi moral v znanstvene namene delno uničiti niti slučajno poceni avtomobil, zato je izdelal kartonastega v pravi velikosti in ga nato sestavil v notranjosti najnovejšega mestnega terenca. Zapleti so se pojavili okoli sredinske konzole in seveda armaturne plošče, saj lokalni amsterdamski trgovec ni bil navdušen nad idejo, da bi jo odstranili, na splošno pa so zunanje mere starega manjše od notranjih novega Minija. Če si sploh še zasluži to ime . .

Morris Mini Minor

1959

Mini Countryman One

2010

Spremembe

Dolžina 3.048 mm

4.097 mm

+ 34 %

Širina

1.397 mm

1.993 mm

+ 43 %

Višina

1.346 mm

1.561 mm

+ 16 %

Medosna razdalja

2.0382.595 mm

+ 27 %

Teža

620 kg1.335 kg

+ 115 %

Pogon

spredajspredaj

/

Motor

štirivaljništirivaljni

/

Prostornina

848 cm3

1.598 cm3

+ 88 %

Moč

25 kW

72 kW

+ 188 %

Navor

60 Nm

153 Nm

+ 157 %

Poraba goriva

5, 2/100 km

4, 9/100 km

- 6 %

Največja hitrost

116 km/h

175 km/h

+ 51 %

Pospešek

(0-100 km/h)

27, 1 s

11, 9 s

- 56 %

Cena novega

605 EUR

21.100 EUR

+ 3, 387 %

Matevž Hribar, foto: Arno Lingerak

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol